Recenzja książki: Obudź swoją kreatywność

Recenzuje: Katarzyna Krzan

Każdy z nas jest kreatywny - twierdzi autorka opracowania, Dagmara Gmitrzak. Tylko nie każdy już o tym wie.

 

Na potwierdzenie swojej tezy przytacza ona opinie znanych psychologów, filozofów, myślicieli, badaczy inteligencji oraz "znanych i lubianych". Otrzymujemy zatem przegląd teorii na temat działania naszego mózgu, a - co za tym idzie - także myślenia i kształtowanych głównie przez rodzinę i środowisko opinii o nas samych. Zaczynamy, oczywiście, od piramidy potrzeb Maslowa, przechodzimy zgrabnie przez Junga, Wilbera, teorie na temat czakr, dowiadujemy się, jak korzystać z dostępnej nieświadomie wszystkim nam wyższej duchowości. A wszystko to okraszone motywacyjnymi cytatami z Mozarta, Einsteina, Coelho, Edisona…

 

W zasadzie Obudź swoją kreatywność to paranaukowa praca na temat teorii okołokreatywnych. Wszystko po to, by pokazać, że niemal każdy z wielkich, sławnych ludzi był… kreatywny. No pewnie, że był. Ale czy każdy może być Mozartem czy Einsteinem? Czy wystarczy poznać teorie na temat tego, jak aktywować odpowiedzialne za kreatywność części umysłu? Autorka podaje kilka ćwiczeń. Należy przede wszystkim wyzbyć się negatywnych myśli o sobie i swoich możliwościach, trzeba dużo i spokojnie oddychać, by móc wysłuchać głosu własnego serca, które podpowie, jaką dziedziną twórczości powinniśmy się zająć, by poczuć spełnienie (oczywiście, po zaspokojeniu podstawowych potrzeb Maslowa, związanych z codzienną egzystencją i przetrwaniem na rynku pracy). Potem pozostaje już tylko działanie na rzecz samorealizacji. Bowiem to właśnie daje nam poczucie szczęścia i spełnienia w życiu. Można mieć wszystko: pieniądze, dobrą pracę, zabezpieczoną materialnie rodzinę, ale bez realizowania swoich pasji wciąż będziemy odczuwać niedosyt. To wszystko prawda.

 

Co należy zatem zrobić? Wziąć się do roboty! Aktywować potencjał swojej osobowości i zacząć działać. Znaleźć dziedzinę twórczości, która przynosić będzie spełnienie i po prostu się nią zająć. Nie ma rzeczy niemożliwych, co udowadniają licznie przywoływane biografie alpinistów, podróżników, naukowców, artystów... Wszyscy oni mieli swoje kryzysy, momenty zwątpienia, a jednak osiągnęli cel. I Ty także, Czytelniku, możesz go osiągnąć. Tylko go MIEJ. Posiadanie celu w życiu to podstawa sukcesu. Należy go sobie uświadomić, a potem z kartką i długopisem w ręku zapisać plan na jego realizowania, punkt po punkcie. Nie da się? Bzdura. Wszystko jest w Twoim umyśle. Otwórz się na kreatywność, a pomysły same przyjdą.

 

Z pewnością książka Dagmary Gmitrzak to wiedza na temat technik wspomagania kreatywności "w pigułce". Czy wiedza ta pomaga? Na pewno. Przeczytanie każdej książki coś w nas pozostawia, stajemy się mądrzejsi, pełniejsi, być może - bardziej inteligentni. Ale pamiętać trzeba, że samo czytanie o kreatywności kreatywnym nie czyni. Choć pomóc może.

Kup książkę Obudź swoją kreatywność

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Obudź swoją kreatywność
Książka
Inne książki autora
Jak pokochać siebie. Przewodnik po wewnętrznym świecie kobiety.
Dagmara Gmitrzak0
Okładka ksiązki - Jak pokochać siebie. Przewodnik po wewnętrznym świecie kobiety.

Może już to słyszałaś: tyle jesteś w stanie dać z siebie innym, ile masz wewnętrznych zasobów. I odwrotnie ... jeżeli ich nie posiadasz, nie masz się czym...

Techniki relaksu
Dagmara Gmitrzak0
Okładka ksiązki - Techniki relaksu

Brakuje Ci chwili dla siebie ? Wypaliłaś się w pracy ? Próbujesz połączyć obowiązki domowe z zawodowymi ? Mamy dla Ciebie praktyczny przewodnik, który...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Znajdziesz mnie wśród chmur
Ilona Ciepał-Jaranowska
Znajdziesz mnie wśród chmur
Pies na medal
Barbara Gawryluk
Pies na medal
Jemiolec
Kajetan Szokalski
Jemiolec
Pożegnanie z ojczyzną
Renata Czarnecka ;
Pożegnanie z ojczyzną
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy