Edukacja i sfera publiczna

Ocena: 6 (1 głosów)

Książka obejmuje 25 lat współpracy Autorów na rzecz dyskursu krytycznego o publicznej misji edukacji, wieńcząc jubileusz 20-lecia Oficyny Wydawniczej „Impuls” Henry A. Giroux : Jestem ogromnie zobowiązany i wdzięczny za to, że moje prace są czytane w Polsce, i głęboko doceniam – oraz jestem poruszony przez – naród polski za jego nieustającą siłę, odwagę i wytrwałość w walce o sprawiedliwość, wolność i godność ludzką. Jestem zaszczycony faktem tłumaczenia moich prac na język polski i dziękuję mojemu przyjacielowi Lechowi Witkowskiemu za tę możliwość publikacji. Lech Witkowski : Mam głęboką nadzieję, że inicjatywą tej publikacji umożliwię bardziej intensywny kontakt polskich pedagogów z przenikliwością poznawczą, determinacją intelektualną i szlachetną postawą duchową i profesjonalizmem akademickim znakomitego uczonego amerykańskiego i humanisty – Henry’ego Armanda Giroux . Możliwość kontaktu z jego tekstami od lat 80., przez stan wojenny i dalej, a zwłaszcza osobiste poznanie go, dostarczyły mi wielu inspiracji i radości, które niniejsza książka dokumentuje i nią też staram się spłacić przyjacielski dług wdzięczności intelektualnej młodszego kolegi akademickiego, otwierając tę przestrzeń dla kolejnych pokoleń polskich pedagogów.

Informacje dodatkowe o Edukacja i sfera publiczna:

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2010-12-06
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-7587-536-2
Liczba stron: 526

więcej

POLECANA RECENZJA

Kup książkę Edukacja i sfera publiczna

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Edukacja i sfera publiczna - opinie o książce

Avatar użytkownika - jorzel
jorzel
Ocena: 6, Czytam,
Książka autorstwa H. A. Giroux i L. Witkowskiego jest okazją niebanalnego „spotkania” z myślą otwierającą horyzont spojrzenia na edukację i społeczeństwo w nieprzypadkowym, wzajemnym uwarunkowaniu. Lektura dzieła stwarza możliwość wykorzystania krytycznego dyskursu amerykańskiej pedagogiki radykalnej dla myślenia o edukacji w Polsce, ze świadomością ograniczeń, sprzyjającą argumentacji na rzecz zmiany polityki społecznego działania. Autorzy ukazując perspektywy edukacji w oparciu o konstruktywny krytycyzm, unieważniający zniewolenie ukrytymi praktykami, stawiają wyzwanie podmiotom odpowiedzialnym za tworzenie formuły edukacyjnej (stanowiącej ogniwo sfery publicznej), z „radykalną nadzieją” na właściwe rozumienie prawdziwego rozwoju podmiotowości obywatelskiej, głębi kulturowej oraz otwarcia międzykulturowego na dialog. Opór przeciwko społecznemu zniewoleniu, afirmacji iluzji i pozoru rządzących społeczeństwem, skazujących człowieka na nicość, „zagłuszając głos prawdy” – jak dowodzą Autorzy pozycji – generuje akty zmiany społecznej poprzez dynamizowanie rozwoju autonomii zgodnego z zasadami etyki działania. Pozycja H. A. Giroux i L. Witkowskiego uczulając czytelnika na czujność intelektualną, powinność opartą o zasady uniwersum oraz refleksyjność (w przeciwieństwie do bezkrytycznego uzurpatorstwa) stanowi ważną ofertę skierowaną do wszystkich osób reprezentujących pedagogiczne środowisko akademickie, z nadzieją na podjęcie inicjatywy naprawy stanu edukacji oraz do pozostałych odbiorców, którym nieobca jest troska o kondycję obecnego człowieka i jakość jego funkcjonowania w społeczeństwie jako zróżnicowanej wspólnocie.
Link do opinii
Avatar użytkownika - dkubi
dkubi
Przeczytane:2011-06-24,
Książka powinna być lekturą obowiązkową wszystkich studentów pedagogiki, wszystkich doktorantów pedagogiki oraz wszystkich pedagogów akademickich, gdyż nadal świadomość metodologiczna w zakresie znajomości i rozumienia paradygmatów pedagogicznych jest w naszym kraju - generalnie - na niskim poziomie. Autorzy - wybitni reprezentanci pedagogiki krytycznej, radykalnej dostarczają przekonywujących argumentów na rzecz potrzeby - "radykalnej" właśnie - przebudowy uprawiania polskiej pedagogiki m.in. poprzez jej szersze otwarcie na angloamerykańskie inspiracje współczesnych studiów kulturowych i edukacyjnych oraz podejmowanie odważnych krytyk humanistycznych sfery publicznej i wzmocnienie ideowości środowiska pedagogicznego w konsekwentnym dążeniu do jej naprawiania.
Link do opinii
Avatar użytkownika - juicetina
juicetina
Przeczytane:2011-06-21,
Książka bardzo dobra. Godna polecenia dla osób chcących dowiedzieć się więcej na temat głębokiej pedagogiki. Ciekawy watek oporu społecznego nad którym warto się zastanowić. Polecam.
Link do opinii
bardzo dobra i ważna książka - zarysowuje pole teoretyczne dla sensownej refleksji pedagogicznej - gorąco polecam tym, co jeszcze teorii oporu nie znają
Link do opinii
Recenzje miesiąca
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Znajdziesz mnie wśród chmur
Ilona Ciepał-Jaranowska
Znajdziesz mnie wśród chmur
Trzy krowy w niebieskich kajakach
Andrzej Marek Grabowski ;
Trzy krowy w niebieskich kajakach
Pies na medal
Barbara Gawryluk
Pies na medal
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy