W literaturze naukowej z zakresu nauk społecznych zadziwiająco mało uwagi poświęca się problematyce zapachu, jego funkcjom w codziennym i nie tylko codziennym życiu. Jeśli porównać to z ogromną liczbą prac poświęconych kontekstom społecznym twórczości plastycznej i muzycznej, roli kulturowej utworów powstających w tych dziedzinach w ciągu wielu wieków, praktycznemu zastosowaniu technik audiowizualnych, to widać ogromne i nieuzasadnione zaniedbanie w zakresie analiz społecznego znaczenia węchu, roli doświadczeń zmysłowych, funkcji, jakie pełnił zapach w życiu jednostek, grup społecznych i dużych zbiorowości ludzkich.
Podejmując w swej pracy problematykę perfum jako zapachu pozytywnie odbieranego i cenionego przez ludzi, Autorka otwiera nie tyle nową, ile mało uczęszczaną, mocno zaniedbaną ścieżkę badań socjologicznych.
Z recenzji prof. dra hab. Mirosława J. Szymańskiego
Informacje dodatkowe o Perfumy. Uwarunkowania kulturowo-społeczne :
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2013-05-07
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
9788378502920
Liczba stron: 298
Dodał/a opinię:
Pawel8
Sprawdzam ceny dla ciebie ...