Biblioteka

Autor: ppolzi
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

- Przyszliśmy się raczej rozejrzeć, a jak coś nas zainteresuje to wtedy wypożyczymy – powiedział Tomek.

- Dobrze w takim razie jestem za ladą – powiedziała z uśmiechem bibliotekarka i odeszła.

Chłopcy przyglądając się co robią inne dzieci po kilkunastu minutach także  zaczęli wertować półki. Przeglądając je znaleźli kilka ciekawych pozycji książkowych między innymi książki przygodowe.

- Ty Tomek ta książka może być interesująca i ma fajny tytuł – powiedział Adam

- Tak a jaki?- dopytywał się Tomek.

- No o tobie. Książka nosi tytuł: Przygody Tomka Sawyera – odpowiedział Adam.

Czytając wspólnie opis książki chłopcy doszli do wniosku, że może być interesująca. Zatem wzięli te same tytuły książki z półki i usiedli przy stoliku ustawionym na środku pomieszczenia Zaczęli czytać. Mimo że, czytanie nie było ich najmocniejszą stroną powoli wertowali kartkę po kartce, bacznie uważając żeby byli na tym samym rozdziele. W pewnym momencie jednak natrafili na nudną akcję i zasnęli. Po dziesięciu minutach Adam ocknął się, gdyż jedna z dziewczynek przechodząca obok nich szturchnęła go, przewracając się na krzesło na którym spał. – Eh przepraszam -  wybąknęła i odeszła.

Adam spoglądając na brata, który smacznie śpi postanowił, że domaluje mu wąsy o ile znajdzie mazak. W tym celu podszedł do lady pań bibliotekarek i wziął znajdujący się w kuwetce zielony mazak. Narysował bratu piękne wąsy i odłożył mazak z powrotem  na miejsce. Szturchnął brata i obudził go.

- Wstawaj śpiochu, już prawie 13 – powiedział.

Tomek spoglądając leniwie na brata ocknął się, oprzytomniał i zdecydowanym tonem powiedział:

- Wypożyczmy te książki i wracajmy, tata już pewnie na nas czeka.

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
ppolzi
Użytkownik - ppolzi

O sobie samym: Napisz kilka słów o sobie
Ostatnio widziany: 2017-01-16 22:16:06