Drugie oblicze

Autor: Zoja
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

W małej miejscowości położonej w malowniczej Wielkopolsce opodal Poznania, gdzie życie płynie spokojnie w porównaniu do miasta pełnego zgiełku, hałasu, spalin z samochodów ciągnących się niczym mrówki zdarzyło się coś co odmieni na długo dotąd spokojne życie miasteczka i okolic.
Otóż pewnego wrześniowego dnia w domu Kultury odbyło się spotkanie autorskie z słynnym i znanym autorem książek science fiction na które przybyła młoda studentka fillologi polskiej. Po zakończeniu studentka nie wraca do domu. Po długiej nie obecności jedynego dziecka rodzice udają się na komisariat aby zgłosić zaginięcie. Procedury zaś mówią wyraźnie o czterdziestu ośmiu godzinach na ewentualny powrót córki. Zdesperowani rodzice postanawiają działać na własną rękę. Po obejrzeniu filmu z monitoringu widać wyraźnie jak studentka wsiada do czarnego sedana i odjeżdża w kierunku nowo budowanych obiektów handlowych. Po niezwłocznym przybyciu na miejsce stróż stwierdza z całą pewnością, że niczego nie widział. Tymczasem gangsterzy w czarnych kominiarkach przetrzymują siłą dziewczynę wiążąc jej dłonie i nogi oraz nakazują do zachowania bezwzględnej ciszy. Szajka dzwoni do rodziców aby żądać okupu za niespłacony dług ojca wobec korporacji w której ostatnio pracował. Zdenerwowana mama i jej nielojalny mąź udają się na komisariat aby złożyć zeznania.
Komisarz Alex organizuje grupę policjantów CBŚ aby odbić dziewczynę z rąk gangsterów ściganych listem gończym i oskarżonych o przemyt narkotyków i papierosów na granicy. Policjantom udaje się przeprowadzić akcję.
Po całym zdarzeniu studentka bierze urlop dziekański i wraz z Mamą wyjeżdżają na wakacje do Włoch. Tata za swoje przestępstwo zostaje skazany na pięć lat aresztu za malwersacje finansowe i narażenie życia swej córki. Ojciec będzie miał dużo wolnego czasu aby przemyśleć swoje postępowanie a Mama wraz z córką będą dalej mieszkać razem się wspierać. Z czasem gdy opadną emocje odwiedzą więzienie.

1
Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Zoja
Użytkownik - Zoja

O sobie samym:    
Ostatnio widziany: 2024-04-25 10:29:50