tylko jedno wspomnienie.

Autor: cygareta
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

każdy z nas chciał być poetą z prawdziwego zdarzenia. takim w długim szaliku trzepoczącym na wietrze i z rozwianym włosem, w rozpiętym płaszczu, z błędnym roztargnieniem w oczach, które nie pozwalało nigdzie stawiać się na czas czy pamiętać o terminach.

dziewczyny na siłę układały tlenione włosy pozując na Virginię Woolf a chłopaki w artystycznym zapomnieniu gubili teczki i zostawiali książki na ławkach w parku.  wieczorami wyciągali z portmonetek uciułane pieniądze przesłane przez rozdzierających szaty rodziców opłacających studia, siadali przy absyncie w osłoniętych parkanem kawiarenkach i patrzyli na zachmurzone niebo. zimą zapełniali kawiarnie pachnące korkiem i starym winem. bo nie musieli patrzeć na burżujstwo pozamykane w ciepłych mieszkaniach i kamieniczkach.

wracaliśmy nad ranem albo w ogóle nie wracaliśmy, budząc się najczęściej w odrapanym mieszkaniu jakiegoś towarzysza żakowskiej niedoli. z pustymi kieszeniami, oczami podkrążonymi, wygniecieni, zmięci jak papier. zaglądaliśmy sobie wzajemnie w fizjonomie, bo światło świtu nie zostawiało cienia złudzeń czystości i niewinności. potem trzeba było lecieć na wykłady, pieszo jeśli było ciepło. jeśli zimno, tramwajem na gapę.

niedojrzałe zachłystywanie się brudnym powietrzem rekompensowaliśmy godzinami w bibliotece przy uczelni, gdzie wieczorami zbierała się cała brać przyszłych teoretyków literatury, krytyków i pisarzy. życie miejskie tętniło kolorem i otoczką bogactwa, którego nie znaliśmy. tylko niektórzy z nas pracowali w jakiejś miejscowej gazecie czy bibliotece jako asystenci. reszta, szeregi kapłanów Euterpe wyczekwała co miesiąc jak manny z nieba stypendium za które można było kupić nareszcie coś do jedzenia. zbici albo w pięć osób w dwupokojowych mieszkaniach albo w obskórnych kawalerkach pędziliśmy życie naiwnych szaleńców, romantyków dotkliwie poranionych przez życie.

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
cygareta
Użytkownik - cygareta

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2009-06-30 15:41:00