Biblioteka

Autor: ppolzi
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

- Zgoda – odparli chłopcy wspólnie.

Z uśmiechami na twarzy postanowili powoli szukać tajemniczego pokoju. Patrząc na starą mapę postanowili zacząć koło posągu znajdującego w korytarzu obok wielkiego kwiatu. Tam ukryta była też wskazówka.

- Patrz, ale to łatwe jest koperta! A w niej pewnie wspomniane wskazówki – powiedział Tomek.

- Przecież to nie może być aż takie proste – ripostował Adam.

Otwierając kopertę dostrzegli zbiór porozrzucanych liter, które należało ułożyć                            w odpowiedniej kolejności. Odgadnięte hasło poprowadzi ich dalej. Na kartce znajdowały się litery: G, R, A, Z, E i podpowiedź: odmierza czas. Na dole strony ktoś dopisał małymi literami: A gdy tam dotrzecie znajdziecie kolejną kopertę. Powodzenia.

- Tomek co to może być wiesz może? – zapytał Adam.

- Pewnie chodzi o ….. czekaj musze pomyśleć – drapał się po głowie Tomek. – Litery i podpowiedź pasuje do hasła ZEGAR! – krzyknął wreszcie. - Tak na pewno chodzi o zegar – stanowczo powiedział Tomek.

Rozejrzyjmy się czy gdzieś go nie znajdziemy w tym gąszczu korytarzy. Chłopcy przechadzali się w tą i z powrotem w poszukiwaniu zegara, w końcu, w jednym z bocznych zaułków budynku dostrzegli stary zegar. Podeszli do niego ale nigdzie nie widzieli koperty.

- Gdzieś pewnie musi być ukryta – pomyślał Adam oglądając dokładnie zegar.

Niestety niczego nie dostrzegł.

Wtem przechodząca koło nich pani bibliotekarka przykucnęła koło Tomka i wyszeptała              do ucha: - To czego szukacie znajdziecie w szufladce oznaczonej strzałką. Po czym zniknęła tak nagle jak i się pojawiła. Zaglądając do wspomnianej szuflady zgodnie z sugestią chłopcy znaleźli kopertę. Na kartce tym razem znaleźli jedynie numer : 131/2 i podpowiedź. Szukajcie drzwi oznaczonych takim numerem. Powodzenia.

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
ppolzi
Użytkownik - ppolzi

O sobie samym: Napisz kilka słów o sobie
Ostatnio widziany: 2017-01-16 22:16:06