Jesień to czas zaczytania z Impulsem

Data: 2013-11-15 10:57:03 | Ten artykuł przeczytasz w 4 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - Jesień to czas zaczytania z Impulsem

Choć temperatura na zewnątrz powoli spada, w Oficynie Wydawniczej Impuls wrze! Wraz ze spadkiem temperatury za oknem wzrasta zainteresowanie lekturami, nie tylko fabularnymi, ale także dziedzinami akademickimi. Dla wszystkich zainteresowanych edukacją, wychowaniem i  rozwojem Oficyna Impuls przygotowała nowe pozycje, jak zwykle kierując się chęcią wypełnienia luk w aktualnych dyskusjach naukowych i wskazania nowych kierunków refleksji. Poznajcie jesienne premiery w Impulsie:

 

Korczakowskie narracje pedagogiczne

Smolińska-Theiss Barbara 



Korczakowskie narracje pedagogiczne są próbą współczesnego odczytania spuścizny pedagogicznej Janusza Korczaka, przepuszczonej przez pryzmat dzisiejszych wyzwań i wątpliwości, towarzyszących tak badaczom, jak i praktykom. Czytelnik nie znajdzie tu prostych rad, zasad czy powierzchownych uogólnień, od których Korczak zawsze stronił. Jest to książka pokazująca pewien model pedagogiki praktycznej, ale jednocześnie refleksyjnej, opartej na miłości do dziecka, mądrości wychowawczej i ciągłym namyśle nad rozwijającym się dzieckiem i dorosłym, który uczy się dziecka, razem z dzieckiem i od dziecka.

 

Korczakowskie narracje pedagogiczne łączą wymiar praktyczny i akademicki. Pokazują idee pedagogiczne wielkiego myśliciela, przedstawiają unikalny system wychowawczy, dokumentują sukcesy i porażki Korczaka w pracy z dziećmi. Całość wywodu osadzona jest głęboko w kontekście międzywojennej pedagogiki, z jakiej wyrastał i uczył się Korczak, a jednocześnie zakorzenia spuściznę Korczaka w dzisiejszej pedagogice humanistycznej – wielowymiarowej, opartej na uniwersalnych wartościach, interpretowanej wedle odmiennych znaczeń i kodów kulturowych.

Więcej informacji o książce: http://impulsoficyna.pl/katalog/korczakowskie-narracje-pedagogiczne,1517.html 

 

 

teoriaTeoria rozwiązywania innowacyjnych zadań w pracy z uczniem klas I–III szkoły podstawowej (w świetle badań eksperymentalnych)

Stańczak Irena

 

Celem niniejszej książki jest dostarczenie zweryfikowanych empirycznie informacji o poziomie dyspozycji do myślenia twórczego najmłodszych uczniów i możliwościach stymulowania ich potencjału twórczego przez zastosowanie metodyki Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ – Pedagogiki) w procesie dydaktyczno-wychowawczym na etapie nauczania początkowego. 

Książka składa się z trzech części. Część pierwsza ma charakter teoretyczny i dotyczy problemów twórczości w świetle wybranych pozycji literatury zagadnienia. Zawiera charakterystykę wybranych aspektów rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym. Zwrócona została tu uwaga na osobę nauczyciela kształcenia zintegrowanego, działania metodyczne i organizacyjne podejmowane przez niego w procesie edukacyjnym oraz na istotę TRIZ – Pedagogiki i możliwości jej zastosowania w procesie dydaktycznym na pierwszym etapie instytucjonalnej edukacji dziecka...

Książka jest adresowana do szerokiego kręgu Czytelników, którzy interesują się poszukiwaniem nowatorskich rozwiązań organizacyjno-metodycznych, unowocześnianiem i doskonaleniem edukacji wczesnoszkolnej. Autorka ma nadzieję, że publikacja stanie się pożyteczną lekturą uzupełniającą dla studentów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, nauczycieli nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego oraz wszystkich, którzy są żywo zainteresowani wychowaniem młodych Polaków. 

Więcej informacji: http://impulsoficyna.pl/katalog/teoria-rozwiazywania-innowacyjnych-zadan,1518.html 

 

informacja nadesłana

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Upiór w moherze
Iwona Banach
Upiór w moherze
Jemiolec
Kajetan Szokalski
Jemiolec
Pożegnanie z ojczyzną
Renata Czarnecka ;
Pożegnanie z ojczyzną
Sprawa lorda Rosewortha
Małgorzata Starosta
Sprawa lorda Rosewortha
Szepty ciemności
Andrzej Pupin
Szepty ciemności
Gdzie słychać szepty
Kate Pearsall
Gdzie słychać szepty
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Katarzyna Ceklarz; Urszula Janicka-Krzywda
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Zróbmy sobie szkołę
Mikołaj Marcela
Zróbmy sobie szkołę
Siemowit Zagubiony
Robert F. Barkowski ;
Siemowit Zagubiony
Pokaż wszystkie recenzje