Machina sprzedażowa

Ocena: 0 (0 głosów)

STWÓRZ SUPERWYDAJNĄ ORGANIZACJĘ DZIĘKI PRZEŁOMOWEJ METODZIE JUSTINA ROFFA-MARSHA

Większość firm ciągle w zbyt małym stopniu wykorzystuje korzyści związane z podziałem pracy i specjalizacją w sprzedaży. W związku z tym  wszelkie inne działania mające ją uzdrowić przynoszą jedynie chwilowy efekt i prędzej czy później wszystko wraca do stanu, w którym:

Handlowcy najchętniej spędzają czas na zajęciach okołosprzedażowych, poświęcają go niewiele na faktyczną sprzedaż. Nowe możliwości biznesowe są ignorowane w pościgu za szybką sprzedażą, która nie wymaga od sprzedawców zbyt dużego wysiłku. Sprzedaż regularnie uczestniczy w otwartych konfliktach z innymi działami. Mur między marketingiem a sprzedażą jest tak ogromny, że równie dobrze te działy mogłyby funkcjonować w różnych firmach.

Powstrzymaj ten bieg wydarzeń: dokonaj restrukturyzacji działu sprzedaży według metody SPE (Sales Process Engineering) - przenieś Twoją funkcję sprzedaży z XIX do XXI wieku!

Precyzyjnie podziel pracę między swoich handlowców tak, aby maksymalnie wykorzystywać ich indywidualne predyspozycje i ciesz się większymi zyskami mimo mniejszej liczby sprzedawców. Choć zastosowanie podziału pracy brzmi niewinnie, idea ta kruszy przyzwyczajenia osób zarządzających sprzedażą i skłania do zastąpienia starych metod zupełnie nowym podejściem.

Dzięki inżynierii procesów sprzedażowych zbudujesz nowy świat, w którym sprzedaż jest działalnością wewnętrzną, pracownicy zarabiają stałe wynagrodzenie, skupiając swoją uwagę wyłącznie na rozmowach sprzedażowych, marketing jest zintegrowany ze sprzedażą, a jej regionalne biura nie są już potrzebne. W swojej książce Justin Roff-Marsh pokazuje, jak powtórzyć sukcesy firm, które w ciągu ostatnich 15 lat wdrożyły jego niekonwencjonalną metodę, budując niezwykle efektywne funkcje sprzedaży i zyskując przewagę nad rynkowymi rywalami.

Dołącz do organizacji, które już przestawiły się na SPE i tak jak one odkryj korzyści tej rewolucji:
-   ogromny wzrost liczby umów sprzedaży (w przeliczeniu na osobę),
-   znaczne zwiększenie zasięgu terytorialnego swojej sprzedaży przy obecnych zasobach,
-   drastyczna poprawa jakości obsługi klienta,
-   eliminacja wąskich gardeł sprzedaży,
-   zmniejszenie kosztów operacyjnych sprzedaży przy jednoczesnym zwiększeniu zysków.

Nie zwlekaj! „Machina sprzedażowa" zmieni Twój sposób myślenia i  krok po kroku  pomoże Ci zaprojektować wydajnie i skutecznie funkcjonujący dział! To praktyczny przewodnik, dzięki któremu przeobrazisz ekipę handlowców-autonomicznych rzemieślników w ściśle zsynchronizowany zespół specjalistów.

Informacje dodatkowe o Machina sprzedażowa:

Wydawnictwo: b.d
Data wydania: 2017-09-01
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 9788363662523
Liczba stron: 220

więcej

Kup książkę Machina sprzedażowa

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Machina sprzedażowa - opinie o książce

Avatar użytkownika - awiola
awiola
Przeczytane:2017-11-18, Przeczytałam, Mam, 52 książki 2017,

"Menedżerowie powinni wiedzieć, że dolar wydany na promocję często przebywa zawiłą drogę, zanim zostanie przekształcony w klienta wartego tysiące – lub dziesiątki tysięcy - dolarów w całym cyklu życia".


Trendy rynkowe jak jeszcze nigdy w naszej historii, ulegają dynamicznym zmianom. W konsekwencji to, co było sprawdzone kilka lat temu, dzisiaj może nie mieć już racji bytu. Taką specyfikę można zauważyć na każdej płaszczyźnie, ale chyba najbardziej widoczna jest ona w obrębie szeroko pojętej sprzedaży. Warto więc na bieżąco poznawać nowe pomysły, nawet jeśli wydają się one dość radykalne. W szczególności jeśli ktoś z was jest liderem, menedżerem bądź po prostu właścicielem firmy. 

Justin Roff-Marsh po podjęciu pracy agenta ubezpieczeniowego, bardzo szybko osiągnął sukces. Po opuszczeniu tej branży, dołączył do młodej firmy świadczącej usługi finansowe, gdzie rozwinął swoje radykalne podejście do sprzedaży. Dwadzieścia lat temu założył agencję marketingu bezpośredniego, którą prowadzi do dziś.

"Machina sprzedażowa" to poradnik ukazujący teorię i praktykę zastosowania rewolucyjnej metody SPE, czyli Sales Process Engineering. Książka została podzielona na dwa główne działy – pierwszy przedstawiający podstawy teoretyczne tejże metody i drugi ukazujący praktyczne aspekty wprowadzenia omawianego modelu sprzedaży w firmie. 

Justin Roff-Marsh niezwykle trafnie na początku swojej książki porównuje działy sprzedaży do… przestawiania krzeseł na tonącym Titanicu. Analogia ta pozwoliła mi uzmysłowić sobie jedną, podstawową prawdę – tradycyjny model sprzedaży odchodzi w niebyt, gdyż na przełomie kilkunastu ostatnich lat, oczekiwania konsumentów uległy radykalnej zmianie. Dlatego też należy szukać nowoczesnych sposobów na zwiększenie przychodów i obniżenie kosztów. Publikacja ta z pewnością może pomóc właścicielom firm otworzyć oczy i być może przekonać się do wprowadzenia zmian w zarządzaniu sprzedażą. Autor bowiem w swojej książce nie bawi się w nadmierne pustosłowie, lecz na konkretnych przykładach, których w jego rozważaniach jest mnóstwo udowadnia, że obecnie trudno czymś wyróżnić swój produkt, gdyż wszystko już zostało stworzone. Należy więc skupić się na organizacji pionów sprzedażowych, co jak ukazuje autor, wcale łatwe nie jest.

Ciężko nie przecierać oczu ze zdumienia, gdy Justin Roff-Marsh twierdzi, iż system wynagradzania prowizyjnego dla sprzedawców winien zostać zniesiony, a zmiana powinna także uwzględniać rozdzielenie odpowiedzialności za zadania i ich planowanie na różne osoby. W ten sposób sprzedawca zostaje pozbawiony prowizji za sprzedaż i do tego nie ma wpływu na planowanie swojej pracy – wykorzystując maksymalnie czas w terenie. A to tylko jeden z wielu przykładów zmian, jakie proponuje ten światowej sławy ekspert.

Wiedza, jaką stara się w prosty i zrozumiały sposób, nawet dla laika, przedstawić Justin Roff-Marsh nie dotyczy jedynie wielkich, międzynarodowych firm. Autor bowiem odnosi swoje twierdzenia także do małych i średnich przedsiębiorstw, ukazując różne modele sprzedaży, a także przypadki, gdy pewnych zmian nie ma sensu wprowadzać. To z pewnością duży atut tej publikacji, gdyż każdy właściciel firmy znajdzie w niej wiedzę, jaką może spróbować zastosować na swoim polu – bez względu, czy zatrudnia pięciu pracowników czy setki ludzi.

Przyznam, że najbardziej szokującym twierdzeniem, jakie forsuje autor okazało się dla mnie zupełne oddzielenie marketingu i sprzedaży, czyli płaszczyzn, które do tej pory były ze sobą nierozerwalnie związane. Justin Roff-Marsh jednak w niezwykle przekonujący sposób wyjaśnia, że w typowym modelu sprzedaży, handlowiec na samą sprzedaż poświęca jedynie 10% swojego czasu, a resztę na działania administracyjne, tworzenie ofert i koordynację. Takie okołosprzedażowe czynności nie generują większych zysków w firmie, a wręcz przeciwnie - to daje mocno do myślenia.

Nie do przecenienia są przykłady firm ukazane w publikacji, które w okresie ostatnich 15 lat wdrożyły metodę SPE, zyskując tym samym przewagę nad swoimi rynkowymi konkurentami. "Machina sprzedażowa" może okazać się także wielkim krokiem milowym dla polskich przedsiębiorstw, warto więc zajrzeć do tej publikacji i skonfrontować własne doświadczenia i wiedzę z tym, co proponuje Justin Roff-Marsh. Zapewniam was, że tezy zawarte w książce skłaniają do przemyśleń w temacie budowania pionów sprzedażowych. Na swoim własnym przykładzie mogę wam powiedzieć, że od ukończenia moich ekonomicznych studiów minęło niespełna siedem lat, a książka ta już zweryfikowała kilka teorii, które wówczas uznane były za pewnik.


Link do opinii
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Izabela i sześć zaginionych koron
Krzysztof P. Czyżewski
Izabela i sześć zaginionych koron
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy