Okładka książki - Samotnie przeciwko ciemności. Zniweczenie triumfu lodu

Samotnie przeciwko ciemności. Zniweczenie triumfu lodu


Ocena: 4 (1 głosów)

Mini kampania w świecie Zewu Cthulhu dla jednego gracza
Ciemność nadchodzi, a Ty jesteś ostatnią nadzieją. W Samotnie przeciwko ciemności ruszysz na szaleńczą misję, aby powstrzymać tajemniczy rytuał, który może doprowadzić do zniszczenia świata. Akcja gry toczy się jesienią 1931 roku, kiedy to dochodzi do niesłusznego aresztowania Twojego przyjaciela. Jego desperacka prośba o pomoc sprawia, że wyruszasz w pełną niebezpieczeństw podróż, gdzie każdy krok może przybliżyć Cię do rozwiązania zagadki – lub sprowadzić obłęd i śmierć.
 
Czeka na Ciebie czworo przygotowanych Badaczy. W zależności od okoliczności przyjmiesz inną rolę w dochodzeniu prawdy. Będą to:

Louis Grunewald – profesor lingwistyki na Uniwersytecie Miskatonic.
Lydia Lau – szukająca sensacji reporterka New York Sun.
Devon Wilson – marynarz Marynarki Wojennej USA na przepustce.
Ernest Holt – zamożny przedsiębiorca, który ma zbyt wiele do stracenia.
 

Informacje dodatkowe o Samotnie przeciwko ciemności. Zniweczenie triumfu lodu:

Wydawnictwo: b.d
Data wydania: 2021 (data przybliżona)
Kategoria: Horror
ISBN: 9788364198038
Liczba stron: 108
Ilustracje:tak

więcej

Kup książkę Samotnie przeciwko ciemności. Zniweczenie triumfu lodu

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Samotnie przeciwko ciemności. Zniweczenie triumfu lodu - opinie o książce

Avatar użytkownika - paulinarobak
paulinarobak
Przeczytane:2025-04-05, Ocena: 4, Przeczytałam, 52 książki 2025,
"Zew Cthulhu. Samotnie przeciwko ciemności. Zniweczenie triumfu lodu"

 

"Zew Cthulhu. Samotnie przeciwko ciemności. Zniweczenie triumfu lodu" to publikacja, która z pewnością ucieszy wielbicieli gier fabularnych. Warto nastawić się na konieczność przygotowania dodatkowych materiałów. Wszystko jednak można znaleźć na stronie wydawnictwa. Część z nich wystarczy skserować ze wskazanych stron książki, choć jest oczywiście możliwość wydrukowania ze strony internetowej. Ułatwieniem w odnalezieniu konkretnych rzeczy są kody QR.

Dostajemy scenariusz jednoosobowej gry paragrafowej i mamy okazję wcielić się w role nieustraszonych Badaczy (są gotowi Badacze, ale dla urozmaicenia gry można stworzyć również własnych) wysyłanych na końce świata, by urzeczywistnić złowieszczą obietnicę. Jest to jednak możliwe tylko wówczas, gdy przetrwają, co wcale nie jest łatwe. Akcja przygody rozgrywa się w 1931 roku. Gracz rusza w szaloną podróż, a w odwiedzanych miejscach można znaleźć wskazówki, ale również narazić się na obłęd i śmierć.

Oprócz wspomnianych wcześniej przygotowań ważne jest uważne przeczytanie części wstępnej, gdzie znajduje się sporo wskazówek (m.in. na temat tego, jakie umiejętności warto rozwijać podczas gry), by pomyślnie ukończyć misję przeciwko Przedwiecznym.

Podejmując się tej gry warto wziąć pod uwagę, że przygotowanie do niej jest dość wymagające (zarówno pod kątem zapoznania się z materiałami dodatkowymi, jak i tymi zawartymi w publikacji). Znawców gatunku z pewnością to nie zaskoczy, jednak osoby, które pierwszy raz sięgają po tego typu grę może przytłoczyć duża ilość informacji, z którymi należy się zapoznać przed przystąpieniem do właściwej rozgrywki. Ci, którzy podejmą się zadania nie powinni żałować. Dodam, że to najbardziej wymagająca gra fabularna, z jaką miałam do tej pory do czynienia.

Uważam, że warto spróbować, żeby samodzielnie się przekonać czy taka forma rozrywki jest dla nas, czy jednak wolimy nieco prostsze wyzwania. Dla mnie dość problematyczne okazało się znalezienie odpowiedniej ilości czasu, by móc się wystarczająco zaangażować w te przygody. Warto mieć więc na uwadze, by się nie zniechęcić z powodu niewłaściwego rozplanowania czasu.

Jeśli chodzi o formę publikacji, to jest ona bardzo estetyczna. Treści są przeplatane z elementami graficznymi, które stanowią ciekawe urozmaicenie i dopełnienie całości. Nie pełnią one jednak wyłącznie funkcji ozdobnikowej, a są ważnymi elementami fabuły (znajdują się wśród nich m.in. mapy, plany statków, tabele czy schematy).

Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

Link do opinii
Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy