Witaj piesku

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-02-04
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-7587-597-3
Liczba stron: 106
Dodał/a książkę: PawelG

Ocena: 5.33 (3 głosów)

Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jaką jest dogoterapia. Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie przede wszystkim na sferze teoretycznej, podkreślając jej zalety oraz omawiając skuteczność. Publikacja "Witaj, piesku!" zawiera wiele propozycji konkretnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem podczas zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej. Część teoretyczna to przegląd literatury przedmiotu, streszczenie najważniejszych doświadczeń o wartościach terapeutycznych, jakie daje człowiekowi towarzystwo zwierząt oraz o szczególnych właściwościach psa w zakresie kontaktowania i komunikowania się z ludźmi. W dalszej części przedstawiono metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące czynności umysłowe dzieci. Dobór i kolejność przedstawiono według prawidłowości rozwojowych dziecka. W dodatkach zamieszczono kwestionariusz diagnostyczny, kolorowanki, wzór do ćwiczeń grafomotorycznych do wykorzystania podczas zajęć. Publikacja adresowana jest do osób pracujących z dziećmi, nie tylko z dziećmi niepełnosprawnymi, poszukujących dodatkowych, pozytywnych czynników wpływających na proces rozwojowy, zwłaszcza małych dzieci.

Kup książkę Witaj piesku

Polecana recenzja

Avatar użytkownika - katechetka
katechetka
Przeczytane:,
Rozwój dziecka wymaga nieprzerwanej troski, opieki i dbałości ze strony opiekunów. W przypadku dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych konieczne jest postępowanie specjalistyczne, czyli stosowanie takich metod i form pracy, które wspomagają proces rozwojowy. Książka „Witaj, piesku!” została napisana z myślą o dzieciach potrzebujących dodatkowego wsparcia ze strony terapeutów. Beata Kulisiewicz rozpoczyna od przybliżenia rysu historycznego zajęć z udziałem zwierząt. Sięgnięcie myślą do czasów Hipokratesa z Kos (IV wiek p.n.e) wyklucza chwilowe tylko zauroczenie ową alternatywną metodą pracy, podkreślając jej psychoterapeutyczne wartości. Powodem tego, że dogoterapia sprawdza się w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w dużej mierze jest sam pies. Po przeanalizowaniu jego roli w codziennym życiu człowieka oraz wyliczeniu wewnętrznych i zewnętrznych cech zwierzęcia, dzięki którym relacja dziecko – pies nie ma sobie nic do zarzucenia, autorka przechodzi do części zasadniczej. Wylicza pozytywy kontaktu dziecka z psem, podając zasadność tego rodzaju terapii oraz podsuwa gotowy schemat zajęć. Ogromną pomocą służą przykłady ćwiczeń ułatwiających osiągnięcie określonych celów. Są to ćwiczenia wspomagające rozwój apercepcji i umiejętność klasyfikacji, kształtujące orientację czasowo–przestrzenną, rozwijające samodzielność, doskonalące ...
(czytaj dalej)

Opinie o książce - Witaj piesku

Avatar użytkownika - iwona-w
iwona-w
Przeczytane:2011-04-30, Ocena: 5, Przeczytałam,
Publikacja prezentuje nie tylko teoretyczne, ale również metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z wykorzystaniem dogoterpii. Zawiera cenne wskazówki dotyczące organizacji zajęć, przykłady zabaw i ćwiczeń, kwestionariusz diagnostyczny.
Link do opinii
"Witaj piesku" to dość atrakcyjna pozycja na rynku księgarskim z dziedziny pedagogiki osób iniepełnosprawnych. Rzeczywiście opinia zawarta w opisie ksiażki, że jest ona zupełnie nowym ujęciem tematu nie mija się z prawdą. W książce bowiem, oprócz typowego, teoretycznego ujęcia tematu w literaturze przedmiotu, mamy przykłady ćwiczeń wspomagających umiejętności intelektualne oraz sprawność ruchową. Mamy też przykłady ćwiczeń pomagających rozwijać samodzielność (zdolności samoobsługowe np), a także samoocenę. Pozycję tę miałam w ręce ponad pół roku temu, ale jeśli ktoś by mnie zapytał, czy mam jakieś szczególne wrażenie, jakąś refleksję, to od razu nasywa mi się na myśl jedna refleksja. Pamiętam jak autorka przekonywała, czy wyjaśniała, jak kto chce, na czym polega fenomen dogoterapi. Proste, ale dobitne wyjaśnienie, że stnieje co najmniej kilka logicznych argumentów, dla których pies tak doskonale spełnia się w roli przyjaciela i terapeuty. Przede wszystkim pies nie ocenia i kocha swojego pana bezwarunkowo. Nie "widzi" specyficznej urody, odmiennego zachowania osób niepełnosprawnych, albo upośledzonych umysłowo. Osoby te czują się w towrzystwie psa kochane i akceptowane. Pies nie ocenia - pies akceptuje. Nie zwraca uwagi na niedoskonałości wyglądu, mowy czy ruchów. Akceptuje wszystkie nasze nastroje i emocje, zawsze wysłucha i nigdy nas nie skrytykuje. Pies reaguje na każdą próbę nawiązania kontaktu i na każdy sygnał do zabawy. Pilnie zwraca uwagę na wszystko, co dziecko mówi lub robi. Ten argumen jest nie do pobicia, jeśli chodzi o radę na samotność dzieci przewlekle chorych i nie wychodzących z domu. Do tego celu, że tak powiem są przygotowane rasy małych, mądrych, spokojnych i pogodnych psów. Pies jest cierpliwy. Pozwala zaglądać sobie do ucha, wkładać paluszki do pyska, odbierać zabawki. Nie mówi: ,,bądź grzeczny!", nie prosi o spokój, nie wydaje poleceń, nie okazuje zniecierpliwienia. Pomocny w terapi adhd I w końcu psa nie interesuje, czy na forum publicznym odnosimy spektakularne sukcesy, ponieważ kocha bezwarunkowo. To pies pomaga w terapii dzieci z deficytami oraz nieśmiałych. Przydaje się w terapii jąkania. Jednak przy tych wszystkich zaletach przemawiających na korzyść psa, należy pamiętać, że nie każdy pies do terapii się nadaje. W celach domowych, jako przyjaciel, wspierający i kochający przyda się każdy szczekający przyjaciel, ale jeśli mówimy już o rasowej terapii, musimy albo kupić odpowiednio wyszkolonego psa rasowego, albo poszukać jakiegoś stowarzyszenia, zajmującego się profesjonalną terapią z odpowiednimi psami i przeszkolonymi terapeutami. Dlatego ta ksiażka jest jak najbardziej przedatna dla profesjonalistów, za to rodzice muszą odpowiednio wybierać ćwiczenia pomijając te, które mogą zaburzyć realcje pies - dziecko i nie daj Boże doprowadzić do nerwowości psa, który nie zmoże presji, czy nadmiaru miłości i dotyku ze strony dziecka. I to właśnie moja uwaga krytyczna odnośnie tej książki.
Link do opinii
Avatar użytkownika - MArtT
MArtT
Przeczytane:2015-05-14, Ocena: 6, Przeczytałam,
Inne książki autora
Dogoterapia we wspomaganiu nauki i usprawnianiu techniki czytania
Beata Kulisiewicz 0
Okładka ksiązki - Dogoterapia we wspomaganiu nauki i usprawnianiu techniki czytania

Publikacja została opracowana w oparciu o wiedzę na temat czytania globalnego. Ćwiczenia opracowana tak, by mógł w nich uczestniczyć pies, którego...

Witaj Piesku Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Beata Kulisiewicz0
Okładka ksiązki - Witaj Piesku Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jaką  jest dogoterapia...

Reklamy