Okładka książki - Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej

Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej


Ocena: 5.67 (3 głosów)
opis

Publikacja Renaty Gardian to pierwsza próba zgłębienia zjawiska sponsoringu jako formy prostytucji w Polsce. Skala tego zjawiska w Polsce jest nieznana.

Autorka wymienia czynniki sprzyjające jego powstawaniu. Objaśnia różnicę pomiędzy prostytucją a sponsoringiem. Definiuje zjawisko prostytucji oraz przybliża czytelnikowijej historię.

W publikacji autorka poszukuje odpowiedzi na pytania: dlaczego kobiety decydują się na sponsoring oraz z jakich powodów mężczyźni je sponsorują. W tym celu autorka publikacji przeprowadziła wywiady z 8 kobietami i nawiązała dialog przez internet z 64 mężczyznami - potencjalnymi sponsorami.

Jej rozmówczynie były często w przeszłości wykorzystywane seksualnie przez ojców, gwałcone przez partnerów. Pochodziły z wielodzietnych, biednych lub patologicznych rodzin. Respondentki często wykazywały niską samoocenę, poczucie winy i wstydu z powodu sposobu w jaki się utrzymują. Są osamotnione, nie mogą liczyć na wsparcie bliskich, nie mają zaufania do rodziców. Twierdzą, że traktują sponsoring jako zajęcie tymczasowe, jednak są świadome tego, że zerwanie z poziomem życia, do którego przywykły będzie trudne.

Z rozmów z nimi dowiedziałam się, że po tym jak zamieszczą ogłoszenie w środkach masowego przekazu (gazeta, internet), zgłaszają się do nich potencjalni sponsorzy. Do pierwszego spotkania dochodzi najczęściej w miejscach publicznych. Spojrzenie, rozmowa, wizytówka i numer kontaktowy. Potencjalny sponsor szuka najczęściej seksualnego podniecenia. Jednak zdarzają się mężczyźni, którzy poszukują kogoś, kto będzie ich ubóstwiał, chwalił. Inni czują się osamotnieni. Sponsor jest gotowy wiele zaoferować za spełnienie jego marzeń. Jednak w zamian oczekuje całkowitej anonimowości i dotrzymania tajemnicy. W razie nieprzewidzianej ciąży sponsor szuka kolejnej dziewczyny do towarzystwa.

W naszych czasach sponsoring jest efektem wysokiej podaży na usługi seksualne. Po lekturze byłam trochę zaskoczona treścią. Trudny, kontrowersyjny temat. W bibliografii tej publikacji znalazłam wiele pozycji poruszających to zagadnienie.
Książka jest napisana w formie pracy naukowej. Jednak język publikacji jest dostępny dla każdego, ma wiele ciekawych przypisów i gorąco ją polecam ze względu na ciekawy rozdział oparty o badania własne autorki.

Informacje dodatkowe o Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej:

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2010-03-01
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-7587-3191
Liczba stron: 170
Dodał/a opinię: Agnieszka Chmielewska-Mulka

więcej
Zobacz opinie o książce Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej

Kup książkę Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy