Grudniowe bestsellery Impulsu
Data: 2019-01-04 12:55:09 | Ten artykuł przeczytasz w 25 min.Poniżej przedstawiamy bestsellerowe publikacje Oficyny Wydawniczej Impuls za miesiąc grudzień 2018 r. – tytuły drukowane i wznawiane, których popularność zaskoczyła nawet wydawcę, stanowiące świetny przykład na to, że dobrze przygotowana książka zawsze znajdzie swojego odbiorcę.
I choć poszczególne publikacje zdobyły liczne wyróżnienia na konkursach literackich i branżowych, to najbardziej cieszy zadowolenie czytelników.........
W mijającym okresie naszą najpopularniejszą książką została topowa publikacja Impulsu śpiewnik Katarzyny Jasieńskiej-Zachwatowicz Co babcia i dziadek śpiewali... bez dwóch zdań to TOP 1 Impulsu w niemalże każdym notowaniu. Brawo!
Drugie miejsce w klasyfikacji Top 10 grudnia 2018 przypadło Zeszytom muzycznym dla klas 1, 2, 3, 4 i 5 autorstwa Małgorzaty Chowaniec. Zeszyty muzyczne wzbogacone o słownictwo muzyczne, umożliwia poznanie nowych grup rytmicznych... Dyktanda, rebusy i krzyżówki uatrakcyjniają realizację programu nauczania, kształcenia, słuchu i zasad muzyki...
Brawo!
A czy Ty znasz już te książki?
1. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali
Katarzyna Jasieńska-Zachwatowicz
Absolutny hit! Na książkę składa się kilkadziesiąt piosenek wzbogaconych pięknymi ilustracjami oraz dwie płyty CD, z podkładem muzycznym do śpiewania karaoke oraz nagrania zrealizowane przez wybitnych wykonawców z p. Katarzyną Zachwatowicz-Jasieńską na czele. To tylko część atutów. Książka zawiera piosenki towarzyszące młodości naszych dziadków m.in.: Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. To doskonały sposób na wspólnie spędzony czas z dzieckiem i zapoznanie go z piękna polską tradycją...
Sprawdź nas
2. Materiały wyrazowo – obrazkowe do poprawnej wymowy głosek (komplet)
Grażyna Krzysztoszek i Małgorzata Piszczek
Pozycja obowiązkowa dla wszystkich logopedów. Seria dziewięciu zeszytów to dla wielu terapeutów podstawa współpracy z dziećmi z zaburzeniami mowy. Umożliwia naukę przez przyjemną i nieuciążliwą dla maluchów zabawę. I przynosi efekty...
Sprawdź nas
3. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka
Małgorzata Miksza
W założeniu autorki publikacja powstała w celu wyjaśnienia przesłania pedagogicznego Montessori i obecnych w nim terminów, np. metoda, prawa rozwojowe i wiążące sięz nimi: polaryzacja uwagi czy wrażliwe fazy. Terminy te tworzą konstrukcję teorii wychowania w duchu Montessori i zostały opisane z podaniem konkretnych przykładów, co czyni publikację niezwykle przystępną. Plusem są także sugestywne zdjęcia dzieci w trakcie pracy z wybranymi pomocami edukacyjnymi, które pomagają zobrazować wybrane zagadnienia...
Sprawdź nas
4. Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców
Kamila Zdanowicz-Kucharczyk
Książka ta powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci...
Sprawdź nas
5. Wybrane przestrzenie niepełnosprawności
Teoria, diagnoza, badania. W przestrzeni niepełnosprawności. Tom 3
Szafrańska Anida Penczek MateuszKsiążka Wybrane przestrzenie niepełnosprawności. Teoria, diagnoza, badania jest kontynuacją zapoczątkowanej w 2017 roku serii wydawniczej „W Przestrzeni Niepełnosprawności” pod redakcją prof. dr hab. Anny Nowak, kierownika Zakładu Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W ramach serii opublikowano dotychczas dwie monografie: Edukacyjno-terapeutyczną podróż w lepszą stronę pod redakcją Krystyny Moczii oraz Osobę z niepełnosprawnością na ścieżkach życia, której redaktorem jest Joanna Godawa.
Sprawdź nas
6. Aktywność i działanie jako forma edukacji do samorealizacji
czy zniewolenia?
W świetle założeń edukacji humanistycznej i krytyczno-emancypacyjnej
Andrzej OlubińskiZasadniczym przedmiotem rozważań zawartych w niniejszej pracy jest próba znalezienia odpowiedzi na wiele pytań odnoszących się do psychospołecznych uwarunkowań oraz kierunku i treści ludzkiej aktywności oraz działań. Ponieważ całe życie człowieka można rozpatrywać właśnie w kategoriach nieustającej różnorakiej aktywności, przeto warto w tym kontekście bliżej przyjrzeć się zarówno kilku podstawowym źródłom tej aktywności, jak i konkretnym jej formom, treści oraz ewentualnym skutkom. De facto zatem w opracowaniu tym usiłuję zrozumieć charakter ludzkich postaw, zachowań, poglądów i działań w kontekście uwarunkowań głównie społeczno-kulturowych, psychospołecznych, edukacyjnych, ale również politycznych, których przemożną rolę dostrzegamy w Polsce, zwłaszcza w ostatnich kilku latach...
Sprawdź nas
7. Transformacja doświadczeń życiowych uczestników mediacji
Agnieszka DragonW monografii Autorka starała się zaprezentować dotychczasowe sposoby opisywania mediacji jako zorganizowanego procesu interakcji międzyludzkiej. Przyjrzała się temu, jakie znaczenia i sensy nadają procesowi mediacji osoby, które podjęły próbę rozwiązania konfliktu za pomocą tej procedury oraz które miały doświadczyć lub doświadczyły wsparcia w rozwiązywaniu problemów i podjęły ważne decyzje dotyczące ich życia. Ukazała, jak uczestnicy zapamiętali spotkanie z mediatorem i drugą stroną oraz jakie zmiany w życiu dostrzegają po udziale w mediacji. Analiza wypowiedzi dotyczących przeżyć osób badanych, związanych ze spotkaniami z mediatorem, okazała się ważnym źródłem odniesienia w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, czy i jak przebiega transformacja doświadczeń życiowych uczestników mediacji...
Sprawdź nas
8. Rada rodziców po reformie edukacji
Grzegorz CałekWspieraniem rad rodziców zajmuję się już od ponad dziesięciu lat, odkąd w Instytucie Inicjatyw Pozarządowych wystartowaliśmy z programem „Rodzice w szkole”. Przez ten czas przeprowadziliśmy wiele projektów skierowanych do rodziców, rad rodziców, nauczycieli oraz dyrektorów szkół i przedszkoli, a także urzędników samorządowych. Wzięło w nich udział kilka tysięcy osób z ponad 1200 placówek.
Zastanawiałem się więc, jak to możliwe, czy setki szkoleń i idące już w tysiące nakłady poradników przełożą się kiedyś na znaczącą zmianę w wiedzy rodziców?
Sprawdź nas
9. Podejrzanie pozytywny przymiotnik
Beata VerheydenPolecamy kolejny tom przygód zwariowanych części mowy - tym razem o optymistycznym i pozytywnym przymiotniku.
Kiedy na dworze pada deszcz, nie można wyjść na podwórko, a na biurku leżą zeszyty, które trzeba zapełnić pracą domową – potrzebujesz kogoś, kto doda Ci otuchy. Tym kimś jest... pan Przymiotnik! Niebywale pozytywna i optymistyczna część mowy, która sprawi, że zaczniesz patrzeć na świat przez różowe okulary! W dodatku dzięki panu Przymiotnikowi dowiesz się, dlaczego trzeba znać części mowy i jak ich używać, żeby tekst, który piszesz, stał się ciekawy.Zapraszamy do wyjątkowej lektury!
Sprawdź nas
10. Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji
Role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy Konteksty
trans- i interdyscyplinarne
Koszyk Irena, Ogonowski Bronisława, Śliwa SławomirNiniejsza publikacja powstała w wyniku rozważań podjętych przez osoby zajmujące się problematyką uwarunkowań funkcjonowania szkolnictwa na różnych etapach edukacyjnych. Tak jak szerokie kompetencje powinni posiadać pedagodzy, psycholodzy i wychowawcy, tak książka ta porusza problematykę sięgającą do wielu dyscyplin naukowych. Praca zawiera 12 artykułów, których autorami są osoby związane z nauczaniem w szkołach, na uczelniach czy też w placówkach wspomagających pracę szkoły. Składają się na nią rozważania zarówno teoretyczne, jak i praktyczne...
Sprawdź nas
Oficyna Wydawnicza “Impuls” potwierdziła swoją pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując wile nowych tytułów, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Książki Impulsu zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze.
W minionym roku Impuls wprowadził również na rynek ponad sto książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach ePub i Mobi (w swojej księgarni internetowej).
Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są wyjątkowe serie naukowe. Pierwszą – Pedagogika Nauce i Praktyce składającą się już z 16 podręczników – tworzą trzy podręczniki autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Jerzy Nikitorowicz, prof. Wiesław Ambrozik i innych. Druga seria – Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki – składa się z sześciu naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej.
informacja nadesłana