Ruszyła akcja #książkanakryzys! Czytaj i walcz z kryzysem

Data: 2020-04-09 12:51:58 Autor: pobarski

W środę, 8 kwietnia, wystartowała nowa akcja społeczna #książkanakryzys. Nowa inicjatywa ma na celu promowanie rynku książki w czasach epidemii koronawirusa.

Obrazek w treści

Koronawirus sprawił, że chociaż nie możemy spotkać się w czasie festiwali literackich offline, to literatura w tym trudnym czasie stanowi ważny element naszej codzienności. Chwilowo zmienił się także rynek książki – odwołano spotkania autorskie w księgarniach, a także wiele imprez targowych – między innymi Warszawskie Targi Książki. Mimo tego życie literackie nie zamarło – niektóre wydawnictwa, pomimo pandemii, publikują kolejne nowości, a autorzy spotykają się z fanami za pośrednictwem sieci.

Czytaj także: Spotkania autorskie online. Kiedy zobaczyć pisarzy online?

W środę 8 kwietnia 2020 r. wystartowała strona ksiazkanakryzys.pl – nowa akcja społeczna zainicjowana przez redakcję portalu Granice.pl. Obejmować ona będzie publikowanie w mediach społecznościowych, na blogach i stronach internetowych materiałów z hasztagiem #ksiazkanakryzys. Stworzą je zaangażowani w akcję czytelnicy, blogerzy, autorzy, wydawcy, a zebrane materiały prezentowane będą na stronie internetowej www.ksiazkanakryzys.pl.

Akcja #ksiazkanakryzys łączy wszystkich ludzi kochających książki. Strona www połączyć ma wszystkie osoby, którym bliskie jest słowo pisane – autorów, wydawców, blogerów i czytelników. Na podstronie „E-spotkania z autorami” znaleźć można linki do spotkań z pisarzami w sieci. Oprócz tego w zakładce „Książki na kryzys” pojawiają się tytuły polecane przez czytelników biorących udział akcji – prezentowane są tam książki, o których użytkownicy social mediów napisali, opatrując swoje wpisy hashtagiem #ksiazkanakryzys.

Na stronie akcji #ksiazkanakryzys znaleźć można gotowe grafiki do udostępnienia w social mediach, a także informacje, jak można przyczynić się do promocji czytelnictwa w sytuacji epidemii. Udowodnijmy, że literatura może nam wszystkim pomóc!

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.