Okładka książki - Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi


Ocena: 4.5 (2 głosów)
opis
,,W przedwczorajszych szkołach wczorajsi nauczyciele przygotowują uczniów do rozwiązywania problemów, jakie przyniesie jutro" - rozpoczyna swoją książkę Marzena Żylińska, stawiając tym samym tezę, którą udowadnia na blisko trzystu stronach swojej publikacji. Autorka dokładnie wyjaśnia biologiczne podstawy procesu uczenia się, opisuje rolę neuronów lustrzanych oraz wpływ nowych technologii na kształtowanie struktury mózgu dzieci i młodzieży. Wreszcie diagnozuje problemy ,,współczesnego" systemu edukacji, szukając jednocześnie ich rozwiązania. "Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" to książka, która dostarcza silnych argumentów tym, którzy intuicyjnie bądź na podstawie własnych doświadczeń wyczuwali, że obecny system edukacji nie uczy myślenia, samodzielności i kreatywności, a raczej kopiowania, odtwarzania i powielania schematów. Trudno nie odnieść jednak wrażenia, że autorka demonizuje wpływ telewizji i internetu na dzieci, pomijając wyniki licznych badań dowodzących przecież także pozytywnego wpływu nowych technologii na młode pokolenie. Także przedstawiony przez autorkę książki wpływ oglądania telewizji na wzrost autyzmu u dzieci i młodzieży może budzić wątpliwości. Wszak autyzm jest zaburzeniem zbyt złożonym, a jego przyczyny wciąż nie zostały jasno określone, by zamknąć go w przytoczeniu wyników zaledwie dwóch badań. Mimo krytycznych uwag, które przedstawiłem powyżej, lektura "Neurodydaktyki..." z pewnością pozwoli zarówno obecnym, jak i przyszłym nauczyciel(k)om z większym dystansem i sceptycyzmem spojrzeć na stosowane w szkołach metody oraz strategie nauczania i zainspiruje do stosowania tych przyjemniejszych, a - co równie ważne - efektywniejszych. Z pożytkiem dla wszystkich! Dlatego warto czekać na zapowiedzianą już drugą publikację, w której Marzena Żylińska przedstawi konkretne propozycje przeprowadzania różnych lekcji zgodnie z najnowszą wiedzą na temat uczenia się mózgu. PEŁNA RECENZJA: www.dropbox.com/s/60ayaxil4p674h8/Neurodydaktyka_Zylinska_recenzja_Gorski.pdf

Informacje dodatkowe o Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Data wydania: 2013-09-10
Kategoria: Dydaktyka
ISBN: 9788323130925
Liczba stron: 315
Dodał/a opinię: Karol Górski

więcej
Zobacz opinie o książce Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Kup książkę Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy