Trzeci tom serii z komisarzem Piotrem Krzyskim i Łukaszem Majskim to nie tylko kontynuacja znanej czytelnikom opowieści, ale nowy etap – dojrzalszy, mroczniejszy, przesycony moralnymi dwuznacznościami. Rewers Adama Widerskiego to kryminał miejski, który nie boi się sięgać po pytania o granice sprawiedliwości, lojalności i prawdy. Nieoczywisty, precyzyjnie skonstruowany, zaskakujący. Trzymajcie się mocno!

Zaręczyny, ciąża, spokój – tak miało wyglądać nowe życie komisarza Krzyskiego. Zamiast tego trafia do aresztu, oskarżony o brutalne morderstwo Kamili Podolskiej – koleżanki z pracy i kobiety, z którą łączył go przelotny romans. Zaskakujący zwrot akcji następuje szybko: Krzyski ucieka z konwoju, a śledztwo wymyka się spod kontroli. Widerski nie pozostawia czasu na złapanie oddechu. A zabawa jest przednia.
Tytułowy Rewers to – według mnie – metafora podwójnego życia, jakie prowadzą bohaterowie. Nikt nie jest tym, kim się wydaje, każda postać nosi własną maskę. Kamila, z pozoru niewinna ofiara, okazuje się kobietą z tajemnicami. Krzyski – lojalny funkcjonariusz – staje się uciekinierem. Nawet Majski, zawsze stojący po stronie prawa, zmaga się z wyborem między zawodową powinnością a wiernością wobec przyjaciela. Autor prowadzi czytelnika przez świat, w którym każda decyzja pociąga za sobą bolesne konsekwencje.
Kolejne rozdziały odkrywają nowe warstwy intrygi, przeplatają się sceny współczesne z retrospekcjami. Narracja trzecioosobowa, prowadzona z różnych perspektyw, pozwala z jednej strony głębiej zajrzeć w psychikę postaci, z drugiej – cały czas czuć akcję. Rewers to kryminał, w którym emocje wypływają z decyzji bohaterów, a nie z podkręcanych na siłę efektów.
Warto zwrócić uwagę na miasto. Łódź – brudna, dynamiczna, pełna kontrastów – staje się równoprawną bohaterką powieści. Ulice, komisariaty, zakład medycyny sądowej, Teatr Wielki – to wszystko buduje spójną, realistyczną przestrzeń.
A finał? Zakończenie Rewersu jest logiczne, mocne i psychologicznie uzasadnione. To jeden z tych momentów, w których czytelnik zatrzymuje się na dłużej, by zrozumieć, co właściwie się wydarzyło – i jak daleko można się posunąć, próbując odkupić winy lub chronić bliskich.
Rewers nie jest tylko opowieścią o zbrodni i śledztwie – to także głęboka analiza relacji międzyludzkich, lojalności, winy i przebaczenia. Adam Widerski pokazuje, że w świecie, gdzie prawda ma więcej niż jedno oblicze, najtrudniejsze pytania nie zawsze dotyczą tego, kto zabił – ale kto tak naprawdę jest niewinny.
Łódź, środek lata, upał i tylko pozorny spokój. W renomowanej klinice leczenia uzależnień zostają znalezione zmasakrowane nagie zwłoki.Ofiarą...
Łódź. Początek grudnia 2020 roku był wyjątkowo udany dla Wydziału Kryminalnego Komendy Miejskiej. Podkomisarz Adrian Perg wraz z partnerami - nieokiełznanym...