Logo wydawnictwa - AMEA
Wydawnictwo AMEA rozpoczęło swoją działalność z inicjatywy Beaty Rudzińskiej pod koniec 2006 roku. Okolicznością, która dała impuls do powstania oficyny, była spontaniczna potrzeba tworzenia.

W środowisku rządzonym przez twarde prawa ekonomii szukamy wrażliwości i autentyzmu. Wierzymy, że książka znów może stać się rzeczą ważną, która nie tylko będzie cieszyła wzrok i dotyk, ale też istotna będzie z powodu swoich walorów intelektualnych i duchowych. Pragniemy, aby nasze książki zastanawiały. Aby inspirowały do prawdziwego przeżywania, nie zaś – przeżuwania.

Publikujemy przede wszystkim współczesną, ambitną prozę polską. Promujemy szczególnie kobiety. Szukamy polskich Virginii Woolf, Jeanette Winterson, Alice Munro czy Doris Lessing.

Obecnie mamy dwie serie wydawnicze:
„Krótkie formy” – prezentujące wysublimowane opowiadania,
„Prozę spoza” – przedstawiającą wyjątkowe powieści.

Swoistym komentarzem Amei na zjawiska społeczne, których doświadczamy (np. patriotyzm, starość), są antologie, czyli zbiory opowiadań rozmaitych autorów.

Wydawnictwo Amea opublikowało również kilka książek dla młodych czytelników.

Wszystkie publikacje naszej oficyny cechuje niezwykła staranność edytorska i (często) odważna szata graficzna.

Książki wydawnictwa

Zobacz także

Recenzje miesiąca
Okna z widokiem na Weronę
Hanna Kowalewska
Okna z widokiem na Weronę
Ktosiek 2.0
Beata Piliszek-Słowińska
Ktosiek 2.0
Niedzielna dziewczyna
Pip Drysdale
Niedzielna dziewczyna
365 stron życia 2020
oprac. Justyna Wrona, Hubert Wołącewicz
365 stron życia 2020
Zawsze i na zawsze
Jenny Han
Zawsze i na zawsze
Grypa. Sto lat walki
Jeremy Brown
Grypa. Sto lat walki
Relikwiarz
Elżbieta Bielawska
Relikwiarz
Brytyjska monarchia od kuchni
Adrian Tinniswood
Brytyjska monarchia od kuchni
Pokaż wszystkie recenzje