Logo wydawnictwa - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

https://www.wuj.pl

Książki wydawnictwa

Okładka - Doktryny polityczne XIX i XX wieku
Doktryny polityczne XIX i XX wieku
Krystyna Chojnicka, Wiesław Kozub-Ciembroniewicz

Pierwszy w Polsce podręcznik akademicki poświęcony wyłącznie doktrynom politycznym, ukształtowanym w Europie po Wielkiej Rewolucji Francuskiej 1789 r. Napisany został przez wykładowców Uniwersytetów: Jagiellońskiego...czytaj dalej

Okładka - Doświadczenie indywidualne
Doświadczenie indywidualne
red. Krzysztof Krzyżewski

Niniejszy zbiór tekstów stanowi kolejny, piąty już tom serii Psychologia Osobowości, zainicjowanej przez Panią Profesor Annę Gałdową, mimo że ma za swój przedmiot wprost i bezpośrednio nie osobowość, lecz doświadczenie...czytaj dalej

Okładka - Filozofia odpowiedzialności XX wieku. Teksty źródłowe
Filozofia odpowiedzialności XX wieku. Teksty źródłowe
Jacek Filek

Współczesne filozofowanie nad człowiekiem i jego światem kulminuje w filozofii odpowiedzialności, gdzie odpowiedzialność nie jest już pojmowana peryferyjnie (jako na przykład pojęcie wyłącznie moralne czy prawne)...czytaj dalej

Okładka - Jak grecka tragedia. Pisarz polski w sytuacji wyboru (1944-1948)
Jak grecka tragedia. Pisarz polski w sytuacji wyboru (1944-1948)
Marian Stępień

Do greckiej tragedii porównał Czesław Miłosz (w liście do A. Janty z 1948 r.) sytuację polskiego pisarza zaraz po wojnie. To, co dzisiaj jest znaną przeszłością, dla niego było nieznaną przyszłością. W obliczu...czytaj dalej

Okładka - Literatura polska 1944-2000 w zarysie
Literatura polska 1944-2000 w zarysie
Stabro Stanisław

Stanisław Stabro - poeta, krytyk, historyk literatury, urodzony w roku 1948, prof. dr hab. w Instytucie Polonistyki UJ, jest jednym z programotwórców i współtwórców pokolenia "Nowej Fali", współzałożycielem...czytaj dalej

Okładka - Demokracja
Demokracja
Marek Bankowicz

Książka poświęcona jest niezwykle ważnemu zagadnieniu demokracji w interesującym i zrozumiałym kontekście praktyki politycznej. Autor przedstawia konkretne aspekty funkcjonowania demokratycznego państwa i polityki...czytaj dalej

Okładka - Amerykański mit polski konsument czyli reklamowe oblicza Ameryki
Amerykański mit polski konsument czyli reklamowe oblicza Ameryki
Szymkowska-Bartyzel Jolanta

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych. Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu...czytaj dalej

Okładka - Apokryfy i legendy starotestamentowe Słowian Południowych
Apokryfy i legendy starotestamentowe Słowian Południowych
Minczew G., Skowronek M.

Praca ta ma wielka wartość jako oryginalne opracowanie źródłowe, wypełniające lukę w polskojęzycznej (i nie tylko) literaturze zarówno w dziedzinie apokryfów Starego Testamentu jak i wiedzy o kulturze Słowian...czytaj dalej

Zobacz także

Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy