Okładka książki - Figlarnie. Przestrzenie radykalnej prywatności

Figlarnie. Przestrzenie radykalnej prywatności


Ocena: 0 (0 głosów)

Ta książka została dodana do bazy serwisu Granice.pl przez jednego z użytkowników i oczekuje na moderację

Ponad dekadę temu Mark Zuckerberg ogłosił, ze prywatność przestała być normą społeczną. Jeśli mu wierzyć, była krotkotrwałym zjawiskiem - cieszyliśmy się nią nieco ponad trzysta lat. W książce Figlarnie. Przestrzenie radykalnej prywatności Maja Mozga-Górecka opowiada o okresie, w którym prywatność ceniono najbardziej. Pisze o miejscach zaprojektowanych jako azyle: domach letnich, ogrodach, gabinetach i figlarniach - obiektach, ktore mają do opowiedzenia nieznane lub długo nieujawniane historie. Autorka zastanawia się nad tym, jak prywatność kształtuje nas jako ludzi, jak wiąże się z naszym przeżywaniem świata, jak kształtuje swobodę myśli, rozwój osobowości, stosunki międzyludzkie.

Choć książka jest poświęcona architekturze, autorkę interesują przede wszystkim ludzie. Każdy rozdział przedstawia więc nie tylko konkretny budynek, ale tez migawki z zycia jego mieszkańców i tworcow - obok ojca psychoanalizy, są to ostatni polski krol, francuska kurtyzana i kilka pomnikowych postaci z historii architektury: Dominik Merlini, Claude-Nicolas Ledoux, Carlo Mollino, Alvar Aalto, Adolf Loos, a także ich zony, przyjaciółki, pokojówki, kamerdynerzy, ogrodnicy, szoferzy, fordanserki. Władcy umysłów i nocne motyle.

Informacje dodatkowe o Figlarnie. Przestrzenie radykalnej prywatności:

Wydawnictwo: Karakter
Data wydania: 2025-10-13
Kategoria: Architektura, kultura, sztuka
ISBN: 9788368059946
Liczba stron: 288

Tagi: Eseistyka literacka Socjologia Socjologia rodziny i relacji międzyludzkich Architektura Architektura obiektów mieszkalnych Projektowanie wnętrz

więcej

Kup książkę Figlarnie. Przestrzenie radykalnej prywatności

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy