Okładka książki - Münchhauseniada

Münchhauseniada


Ocena: 0 (0 głosów)

Debiut prozatorski Jerzego Limona – literaturoznawcy, szekspirologa, twórcy Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. Jest podróżą w świat dzieciństwa autora. Mieszająca wspomnienia z fikcją opowieść pozwala czytelnikowi poczuć atmosferę Sopotu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Jak wskazuje niektórym obcobrzmiący tytuł, powieści patronuje baron Münchhausen – Pan Twardowski niemieckiej literatury.

Podstawą niniejszego wydania stał się pierwodruk książki z 1980 roku. Do tekstu wprowadzono jedynie poprawki oczywistych błędów druku i interwencje interpunkcyjne, które uczytelniają tok narracji. Nieciągłości po interwencjach cenzury (głównie w rozdziale IV) zostały przez autora zniwelowane, a tekst pierwodruku odzyskał dzięki temu spoistość i spójność. W przedstawionym wydaniu rozdział ten został umieszczony jako osobna wersja tekstu w części zatytułowanej „Dodatki".

Informacje dodatkowe o Münchhauseniada:

Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria
Data wydania: 2023-07-04
Kategoria: Literatura piękna
ISBN: 9788383250373
Liczba stron: 0

Tagi: literatura piękna proza

więcej

Kup książkę Münchhauseniada

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Münchhauseniada - opinie o książce

Inne książki autora
Szekspir. Siedem grzechów głównych (z zarazą w tle)
Jerzy Limon 0
Okładka ksiązki - Szekspir. Siedem grzechów głównych (z zarazą w tle)

Bogato ilustrowany, wnikliwy esej, pokazujący, że grzech stanowi siłę napędową wszystkich głównych postaci szekspirowskich, zarówno w komediach, jak i...

Szekspir bez cenzury. Erotyczny żart na scenie elżbietańskiej
Jerzy Limon0
Okładka ksiązki - Szekspir bez cenzury. Erotyczny żart na scenie elżbietańskiej

O wielkim poecie i dramatopisarzu będziemy mówić jako o mistrzu słowa i żartu, zwłaszcza żartu frywolnego, będącego nie prostackim świntuszeniem...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy