Nienawiść sp. z o.o. Jak dzisiejsze media każą nam gardzić sobą nawzajem

Wydawnictwo: Czarne
Data wydania: 2020-10-07
Kategoria: Literatura faktu, reportaż
ISBN: 9788381910859
Liczba stron: 360
Tytuł oryginału: Hate Inc.: Why Today

Ocena: 5.5 (2 głosów)

Czym różni się dziennikarz popierający republikanów od tego, który stawia na demokratów? Co łączy konserwatywną sieć FOX z uchodzącą za postępową MSNBC? I czy na pewno media powinny budować kapitał na wzajemnej niechęci? Przed Państwem gorzki i pełen ironii audyt wielkiej korporacji Nienawiść sp. z o.o.

Nagradzany amerykański reporter Matt Taibbi bezlitośnie rozprawia się z dziennikarskim bałaganem w USA i wnikliwie analizuje typy politycznej ortodoksji, które tylko pozornie się od siebie różnią. Dostaje się wszystkim po równo - bo jak inaczej traktować działania mediów, w których ,,różnorodność intelektualna" rozumiana jest jako ,,po jednym reprezentancie z każdej partii", nieuprzejmość stała się wymogiem, a dziennikarze porzucili zawodową bezstronność na rzecz politycznych agitacji.

Szanowni Państwo, zapraszamy do reality show Ameryka kontra Ameryka! Wygrywają wszystkie stacje, przegrywają obywatele. Gwarantujemy - takiej porcji nienawiści nie zobaczycie nigdzie indziej.

,,Polemika, reportaż, analiza historii, wściekła tyrada. Tym wszystkim jest książka, którą trzymasz w rękach. Taibbi bezbłędnie opisuje Amerykę, jaką się staliśmy. ,,Nienawiść sp. z o.o." jest tak dobra, że przeczytałem ją dwa razy. Serio." Charlie LeDuff

,,Błyskotliwie i bezkompromisowo Taibbi bada tajemnice kampanii politycznych i ujawnia medialne sekrety." ,,The New York Times"

,,Taibbi nie zostawia suchej nitki na amerykańskiej branży medialnej, którą oskarża o jednostronność i manipulowanie odbiorcami dla zysku." ,,The Washington Post"

,,Pobudzający głos krytyki przeciwko taktykom stosowanym przez media do manipulowania widzami i dzielenia ich." ,,Kirkus"

Tagi: Stany Zjednoczone Ameryki (USA)

Kup książkę Nienawiść sp. z o.o. Jak dzisiejsze media każą nam gardzić sobą nawzajem

REKLAMA

Zobacz także

Opinie o książce - Nienawiść sp. z o.o. Jak dzisiejsze media każą nam gardzić sobą nawzajem

Przerażający i dający wiele do myślenia obraz dzisiejszych mediów oraz świata jaki nam przedstawiają. Zachęca do zrobienia sobie odwyku od wiadomości bombardujących nas z każdej strony. Samych złych wiadomości...

Link do opinii
Avatar użytkownika - LadyPasja
LadyPasja
Przeczytane:2020-12-15, Ocena: 5, Przeczytałam, Mam,

„Nienawiść Sp. z o.o.o. Jak współczesne media każą nam gardzić sobą nawzajem” autorstwa Matt Taibbi

Przyznaję, że ten tytuł wybrałam do przeczytania, bo bardzo mnie zdziwiło, że wydawnictwo Czarne, które cenię wydało książkę Matta Taibbi osoby, która zbudowała swoją rozpoznawalność na pluciu jadem, agresywnych wypowiedziach i oblewaniu ludzi kawą.

I powiem, że już wiem i już rozumiem!

Momentami to również potyczka z kolegami po fachu.

To ciekawie przedstawiona machina medialna. Znajdziemy tu konkretne przykłady na niszczenie odbiorcy przez współczesne media oraz mechanizm postępującej segregacji mediów pod konkretne grupy odbiorców.

Brak bezstronnych mediów.

Brak rzetelnych informacji.

Brak zróżnicowania w narracji medialnej.

Konkretny przekaz – konkretny odbiór. Media już nie zostawiają miejsca na krytyczną analizę serwowanych informacji. Mamy odebrać dany przekaz w określony, zaplanowany, oczekiwany sposób. A zinterpretowane już informacje mają wielkie brzemię ideologiczne.

Media, a precyzyjniej dziennikarze mają za zadanie wzbudzać w odbiorcach nienawiść i strach. Autor sam wyjaśnia: „Trzonem naszej roboty jest mówienie wam, co, kto, kiedy, gdzie, dlaczego i jak, i to jak najszybciej. Jesteśmy w tym dobrzy, kiedy rozmawiamy z wieloma ludźmi, tymi, którzy wiedzą i którzy powiedzą wam, co myślą, a nie to, co my myślimy.”

Momentami to również potyczka z kolegami po fachu, a momentami są to ogólne wnioski dotyczące wszystkich osób wykonujący ten zawód. „Mamy teraz wielu ludzi, którzy robią to, co ja – to jest piszą drwiąco, z zamiarem rozjuszenia odbiorców.”

Dlaczego nadal ufamy mediom? Dlaczego nadal Dziennikarze są postrzegani w kategorii autorytetu?

Gorąco polecam tę lekturę, zdecydowanie zmusi ona do refleksji do naszego odbioru przekazu medialnego.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czarne.

Link do opinii