Okładka książki - Okręt

Okręt


Ocena: 4.5 (4 głosów)
Inne wydania:

Powieść ta - owoc wojennych doświadczeń autora - szybko stała się bestsellerem światowym. Sukces ten należy przypisać zarówno jej tematowi, jak i niezaprzeczalnym walorom literackim. "Okręt" to zarówno swoisty rachunek sumienia naocznego świadka i uczestnika wydarzeń, jak i przestroga dla współczesnego świata, przestroga dla ludzi, którzy zbyt łatwo zapomnieli o doświadczeniach drugiej wojny światowej.

Informacje dodatkowe o Okręt:

Wydawnictwo: Bellona
Data wydania: 2000 (data przybliżona)
Kategoria: Literatura piękna
ISBN: 9788311116467
Liczba stron: 616
Tytuł oryginału: Das Boot
Język oryginału: niemiecki
Tłumaczenie: Adam Kaska

więcej

Kup książkę Okręt

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Okręt - opinie o książce

Avatar użytkownika - kamilaniziol
kamilaniziol
Przeczytane:2025-06-08, Ocena: 3, Przeczytałam, 52 książki 2025,

Niestety rozczarowanie. Oczekiwałam wielu emocji, krytyki wojny, klaustrofobii, paranoi, mentalnego załamania, opisów - ale emocji! 

 

Te rzeczy były poruszane, ale o wiele za rzadko i rozmyte przez ponad 600 stron opisów statku, wody, chmur, innych osób. Wiele opisów było pięknych, bardzo obrazowych, ale nie szły za nimi EMOCJE i dlatego finalnie dla mnie były nudne. 

 

Bardzo dobra końcówka książki, ale czy warta całej lektury? 

Link do opinii
Avatar użytkownika - AnnaBook
AnnaBook
Przeczytane:2022-10-24, Ocena: 6, Przeczytałam, Mam,

Rewelacyjna, choć ciężka i trudna w odbiorze lektura.

Link do opinii
Avatar użytkownika - Milwaukee Meg
Milwaukee Meg
Przeczytane:2010-03-01, Ocena: 5, Przeczytałam, Mam,
Inne książki autora
Okręt II
Lothar-Gunther Buchheim0
Okładka ksiązki - Okręt II

"Okręt II" powstawał w dwadzieścia pięć lat po pierwszej części, która zrobiła światową karierę. Przedstawia dalsze losy bohaterów "Okrętu". Już pierwsza...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy