Okładka książki - Polityka jako obietnica

Polityka jako obietnica


Ocena: 0 (0 głosów)
Polityka jako obietnica zawiera niepublikowane wcześniej teksty Arendt poświęcone polityce. Autorka poszukuje w nich odpowiedzi na dwa kluczowe pytania: Jakie są źródła naszego rozumienia polityki, oraz: Jaki jest sens polityki. Myśl polityczna wedle Arendt wspiera się na trzech filarach. Są to: greckie umiłowanie wolności, rzymskie przywiązanie do tradycji oraz stanowiąca dorobek chrześcijaństwa świadomość, że życie w zbiorowości jest możliwe dzięki przebaczeniu. Wspólne dla tych trzech tradycji jest przekonanie, że polityka to domena nieustannego napięcia między koniecznością poświęcenia dla spraw publicznych, a wiernością sobie rozumianą jako życie w zgodzie z własnym sumieniem. Symbolem tego dramatycznego napięcia jest Sokrates. Jego śmierć wyznacza moment, w którym filozofia rozchodzi się z polityką. Całe późniejsze dzieje europejskiej refleksji politycznej aż do Marksa to historia prób pokonania tej przepaści przez nadanie sensu polityce.

Informacje dodatkowe o Polityka jako obietnica:

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: b.d
Kategoria: Polityka
ISBN: 978-83-7469-476-6
Liczba stron: 248

więcej

Kup książkę Polityka jako obietnica

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Polityka jako obietnica - opinie o książce

Inne książki autora
Polityka jako obietnica
Hannah Arendt0
Okładka ksiązki - Polityka jako obietnica

Jakie są źródła naszego rozumienia polityki? I jaki jest jej sens? Odpowiedzi na te pytania poszukuje jedna z najwybitniejszych myślicielek XX wieku. Według...

O przemocy. Nieposłuszeństwo obywatelskie
Hannah Arendt0
Okładka ksiązki - O przemocy. Nieposłuszeństwo obywatelskie

Prezentowane w niniejszym wydaniu teksty są typowymi dla twórczości Arendt przykładami głębokiej analizy filozoficznej zjawisk XX wieku i zarazem jednymi...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy