Pracodawca wszechdoświadczalny. Employee experience po prostu

Ocena: 5 (2 głosów)

Bądź pracodawcą, o którym marzy każdy pracownik!

Co odróżnia dobrego pracodawcę od byle jakiego? Szefowie! To oni mają w swoim arsenale narzędzia, które mogą sprawić, że pracownicy zaczną doceniać swoje miejsce zatrudnienia. Ada Bereś, wieloletnia kierownik projektów komunikacyjnych, strateg planowania działań z zakresu employee experience, w lekki sposób ukazuje te narzędzia z perspektywy potrzeb i oczekiwań pracowników. Bycie szefem zaangażowanym w życie członków zespołu - a przez to ograniczającym odejścia, poprawiającym wydajność i maksymalizującym zyski - nie jest wcale tak nieosiągalne, jak mogłoby się wydawać!

Jeśli do tej pory byłeś przekonany, że employee experience, employee engagement, czy employer branding są tematami wyłącznie działu HR - czas najwyższy to zmienić! W dłoniach trzymasz odpowiednią książkę, by zrozumieć ich niebagatelne znaczenie w pełnieniu roli dobrego menedżera, szefa, przełożonego.

Informacje dodatkowe o Pracodawca wszechdoświadczalny. Employee experience po prostu:

Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 2022-11-30
Kategoria: Poradniki
ISBN: 9788383132808
Liczba stron: 196
Język oryginału: polski

więcej

Kup książkę Pracodawca wszechdoświadczalny. Employee experience po prostu

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Pracodawca wszechdoświadczalny. Employee experience po prostu - opinie o książce

Na samym wstępie muszę przyznać, że jest to książka, która powinna być podstawą programową dla liderów i menadżerów. 
Firmy kreując nowych liderów z powodzeniem mogliby wykorzystywać tę pozycję jako start na nowej, zawodowej drodze. Jest to też doskonała pozycja dla ówczesnych zarządzających. Dzięki niej z powodzeniem mogą zweryfikować swój punkt widzenia i skorygować działania w dziedzinie, w której coś kuleje. Koniecznie do przeczytania!

Książka jest krótka, zaledwie 200 stron, w małym formacie. Dzięki temu odbiór jest przystępny i nie ma niepotrzebnych "wypełniaczy" stron. Długich, zbędnych opisów czy analizy przypadków. Fakty, które są jasne i zrozumiałe. Można spojrzeć z perspektywy pracownika, czego sami oczekujemy od pracodawcy. Trafione w punkt! A do tego nie będzie to zbyt duży natłok informacji w młodych umysłach menadżerów.

Książka, która pozwoliła wiele zrozumieć i zdobyć dojrzałość w umiejętnościach, świadomości i stylu zarządzania. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości na temat tego, jak powinno wyglądać budowanie zespołów to być może ta pozycja jest dla Ciebie.

Książka podzielona jest na 3 główne etapy:
- było
- jest
- a jak może być?

Do przepracowania masa tematów, które są niezwykle ważne w zarządzaniu firmą pod względem zasobów ludzkich. Obecne czasy wymuszają walkę o dobrych, utalentowanych pracowników. Jak ich przyciągnąć? Co im zaproponować? Czy wyśmiewane owocowe czwartki mają rację bytu? Co tak naprawdę decyduje o tym, że ludzie zostają w firmie na dłużej?
Wiele odpowiedzi na te pytania znajdziesz właśnie w tej książce. 

"Bądź pracodawcą, o którym marzy każdy pracownik". Hasło, które rzuca się w oczy w opisie wydawcy brzmi jak banał. Dlaczego jednak nie wziąć spraw w swoje ręce? Nie podważaj tego hasła, ale postaraj się zrozumieć, że to co wydaje się banalne może być właśnie piętą achillesową w strukturach firmy. Znajdziesz tutaj 110 pytań na temat cyklu życia pracownika w firmie i to właśnie to zadanie ułatwia znalezienie problemu pod kątem zasobów ludzkich. Czy jest to proces rekrutacyjny, wprowadzenie pracownika do firmy, czy nawet momentu pożegnania się z nim. Każdy z tych etapów ma znaczenie. Być może odnajdziesz lukę, że trudno znaleźć tych ludzi "idealnych". A może nie warto szukać, ale kształtować tych co już mamy u siebie?

Styl, podejście do tematu idealnie mi podpasował. Myślę, że jest to idealna pozycja również dla tych, którzy książki wybierają rzadko. Zdecydowanie polecam!

Link do opinii

Z pozoru mała lektura, ale rzeczywiście zawierająca niezwykły ładunek wiedzy i doświadczenia. Kompendium wiedzy dla każdego szefa, pracodawcy i menedżera. To mały wycinek zasad postępowania z pracownikami, który każdy przełożony winien znać i stosować w bieżącej pracy.

To każdy szef ma wachlarz narzędzi, które pozwalają mu zrekrutować odpowiedniego pracownika, zatrzymać w firmie i sprawić, aby się z tą firmą utożsamiał. Aby pracował szczerze i uczciwie, i aby był z tej pracy zadowolony. Z drugiej strony to szef musi zadbać o dobrą atmosferę w pracy, o szanowanie pracowników, zapewnić odpowiednie i higieniczne warunki pracy. Nie może być tak, że szef to tylko potrafi wymagać od pracownika, ale od siebie to już nie. Prawdziwy szef jest wymagający również wobec siebie, ale zdecydowanie wyższą powinien postawić sobie poprzeczkę. Powinien być takim szefem, o którym każdy pracownik marzy, którego każdy pracownik chciałby mieć. Nie można mieć na uwadze tylko i wyłącznie maksymalizację zysku przez firmę, z boku pozostawiając osoby, które ciężko na te efekty pracuję. Trzeba im poświęcić odpowiednią ilość czasu i uwagi, czasami trzeba się zainteresować bliżej życiem pracownika. Nie po to, aby się wtrącać w jego życie, ale aby mieć wspólny temat do rozmowy, poznać bliżej jego zainteresowania i zapewnić pomoc w określonej sytuacji.

„Co, według Ciebie, mógłbym zmienić, żeby nasza współpraca była (jeszcze) lepsza?”

Pracodawca Wszechdoświadczalny daje wiele do myślenia szefowi, intryguje i skłania do stawiania trudnych pytań. Czy wiesz, dlaczego twoi pracownicy nie są zaangażowani w pracę? Dlaczego jest nieciekawa atmosfera w zespole? Dlaczego są ciągle zmęczeni? Czy wiesz, co jest najważniejsze dla twoich pracowników? Zastanów się głęboko, odpowiedz na wiele ważnych pytań. I jaka jest ocena końcowa? Czy jesteś zadowolony ze swojego postępowania? Czy uważasz, że powinieneś jeszcze nad sobą popracować? Jak często rozmawiasz ze swoimi pracownikami? Poświęcasz im dużo uwagi?

Jeżeli odpowiedź jest pozytywna, to ta mała książeczka pomoże ci przejść pewne etapy twojej drogi jako szefa. Wskaże obszary, które zaniedbujesz, i pokaże, jakie są twoje mocne strony. Nie jest to na pewno remedium na wszystkie bolączki, ale na pewno okaże się cenna i pomocna. I pozwoli być lepszym szefem, jeżeli do serca weźmie się chociaż część cennych rad.

Polecam, godna zainteresowania. Sprawi, że będziesz lepszym szefem. I będziesz miał efektywną i zadowoloną ekipę, z którą żadna przeszkoda zawodowa nie będzie dla ciebie problemem!

Link do opinii
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy