Strony i serwisy WWW to dziś jedno z podstawowych źródeł informacji. W Internecie możemy znaleźć najnowsze wiadomości, przewodniki po krajach i miastach, materiały do nauki i wiele innych ciekawych rzeczy. Szkolny serwis WWW to doskonała wizytówka nowoczesnej placówki oświatowej. Na jego łamach można przedstawić wychowanków szkoły, sukcesy i osiągnięcia, informacje o rekrutacji i gronie pedagogicznym.
Tworzenie stron WWW odbywa się z wykorzystaniem języka HTML. Jest to zestaw znaczników służących do formatowania tekstu, umieszczania na stronie elementów graficznych i tworzenia łączy do innych stron. Znajomość języka HTML jest niezbędna do samodzielnego stworzenia strony WWW. Na szczęście jednak HTML nie jest tak straszny, jak może to wyglądać przy pierwszym kontakcie.
"Tworzenie szkolnych stron WWW" to przystępny i prosty kurs języka HTML przeznaczony dla tych, którzy chcą wykonać pierwsze kroki w projektowaniu witryn internetowych. Zawiera podstawowe informacje dotyczące języka HTML, omówienie jego znaczników i sposobów korzystania z nich. Przedstawia metody tworzenia szablonów stron, formatowania i rozmieszczania tekstu na stronach WWW, wstawiania obrazów i elementów nawigacyjnych. Opisuje też jeden z najistotniejszych elementów języka HTML -- kaskadowe arkusze stylów. Jest to nowoczesne i niezwykle przydatne narzędzie, bez którego tworzenie wydajnych i uniwersalnych stron WWW jest dziś praktycznie niemożliwe.
Podstawowe informacje o języku HTML i sieci WWW Projektowanie struktury serwisu Tworzenie szablonu strony Wstawianie tekstu i grafiki Elementy nawigacyjne Stosowanie tabel Technologia CSS -- kaskadowe arkusze stylów
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2006-01-02
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 116
Żyjemy i pracujemy w coraz większym pośpiechu. Natłok spotkań, spraw do załatwienia i wiadomości do wysłania powoduje, że łatwo zapomnieć o czymś istotnym...
Usprawnij proces projektowania stron WWW Jak osadzać style w dokumentach XHTML? W jaki sposób formatować tekst, tabele i łącza? Jak pozycjonować...
Chcę przeczytać,