Okładka książki - Żywe srebro

Żywe srebro



Tom 1 cyklu Cykl barokowy
Ocena: 5 (1 głosów)

Akcja serii rozgrywa się na przestrzeni 60 lat (1655-1714) niemal na całym globie. Angażuje dwory królewskie, myślicieli i filozofów, żołnierzy i złodziei, wynalazców i pisarzy, astrologów i alchemików, postaci historyczne i fikcyjne. Przez karty książki przewijają się wszystkie znaczniejsze osobistości siedemnasto- i osiemnastowiecznej Europy i Ameryki: nie tylko Newton, i Leibniz, ale także John Locke, Robert Hooke, Robert Boyle, Christiaan Huygens, Czarnobrody, cała rzesza królów i książąt, a nawet siedmioletni Ben Franklin. Pełno tu pojedynków i pościgów, lecz nie brak także opisów systemów filozoficznych, rekonstrukcji powstania rachunku różniczkowego i teorii Newtona. Cykl barokowy wymyka się wszelkim klasyfikacjom. Trudno określić jego przynależność gatunkową, wskazać poprzedników czy nadać mu etykietkę poza etykietką powieści absolutnie genialnej. Stephenson ma niepowtarzalny dar: skomplikowane idee przedstawia w sposób zarazem prosty, zabawny, rozczulający i przyprawiający o dreszcze.

Informacje dodatkowe o Żywe srebro:

Wydawnictwo: Mag
Data wydania: 2014-03-28
Kategoria: Fantasy/SF
ISBN: 9788374804288
Liczba stron: 1120
Tytuł oryginału: Quicksilver
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Wojciech Szypuła

więcej

Kup książkę Żywe srebro

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Żywe srebro - opinie o książce

Inne książki autora
Ustrój świata. Tom 2
Neal Stephenson0
Okładka ksiązki - Ustrój świata. Tom 2

Cykl Barokowy wymyka się wszelkim klasyfikacjom. Trudno określić jego przynależność gatun-kową, wskazać poprzedników czy nadać mu etykietkę – poza...

Zodiac
Neal Stephenson0
Okładka ksiązki - Zodiac

Dwa wieki po "bostońskiej herbatce" ulubioną lokalną rozrywką jest zrzucanie różnych rzeczy do basenów portowych. Tym razem jednak potężne...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy