W świecie istnieje tajemnicza korporacja. Pracują w niej Chciejognomy. Ich zadaniem jest wmawianie małym dzieciom, że koniecznie potrzebują danej zabawki. Tylko z nią będą szczęśliwe. Gdy już postawią na swoim, czyli rodzice kupią marudzącemu/histeryzującemu maluchowi daną rzecz, ich praca wcale się nie kończy. Przecież dziecko musi zechcieć następnego przedmiotu! Pieniądze muszą płynąć do szefa, niezwykle pazernego Chciejka, szerokim strumieniem.
Z tej tajemniczej organizacji uciekł jeden z gnomów, wykorzystując opakowanie zabawki - konika. Kolejnego z kolekcji koników, o które marudziła rodzicom mała Mania. Dziewczynka i tajemniczy przybysz zaprzyjaźniają się. Lesio (tak nazwała go Mania) zdradza swojej towarzyszce sztuczki stosowane przez Chciejka i jego gromadę. Niestety gnomom udaje się go wyśledzić. Biedny Lesio jest w niebezpieczeństwie. Czy uda mu się ujść cało?
Dzięki książeczce poznajemy na wesoło różne sztuczki marketingowe. Czy naprawdę opłaca się kupować produkt z prezentem albo zestaw "kup dwa, a trzeci dostaniesz gratis"? Dlaczego kuszące dzieci drobiazgi tak często znajdują się przy kasach? Czemu ceny kończą się często na 99 groszy? Czy na pewno warto szukać rzeczy tylko na półkach w zasięgu wzroku? Przy okazji uczymy się też, co poza zabawkami jest tak naprawdę w życiu dziecka ważne.
Prośba do rodziców. Nie gniewajcie się na dziecko, jeśli strasznie marudzi o nową zabawkę albo wpada w histerię w sklepie. Ono po prostu jest kolejną nieszczęsną ofiarą Chciejka i jego kompanów.
dr Kalina Beluch
Wydawnictwo: Dreams
Data wydania: 2018-08-24
Kategoria: Dla dzieci
ISBN:
Liczba stron: 112
Dodał/a opinię:
truskawka2
Niepotrzebne rzeczy wreszcie mają głos! Do udziału w swoim show zaprasza je Spytko O’Wszytko. Co powie mu raz noszona bluzka, niezjedzona bułka czy...