Logo wydawnictwa - Kirin

Książki wydawnictwa

Okładka - Japoński cyberpunk. Od awangardowych transgresji do kina popularnego
Japoński cyberpunk. Od awangardowych transgresji do kina popularnego
Agnieszka Kiejziewicz

Cyberpunk jako podgatunek fantastyki naukowej wykształcił się na Zachodzie w latach 80. XX wieku. Choć miał on znaczny wpływ na pojawienie się analogicznego nurtu w Japonii, ze względu na liczne bariery kulturowe...czytaj dalej

Okładka - Jestem Kazu. Japończyk w Polsce
Jestem Kazu. Japończyk w Polsce
Kazutaka Sasaki

Jest rok 2011. Kazu jest 19-letnim Japończykiem. Decyzję o przyjeździe do Polski podejmuje spontanicznie – ot, zobaczył ją na mapie. Przed przyjazdem swoją wiedzę na temat naszego kraju czerpie głównie...czytaj dalej

Okładka - Księżycowe blizny
Księżycowe blizny
Katarzyna Clio Gucewicz

Date Masamune był jednym z najbardziej charyzmatycznych dowódców okresu jednoczenia Japonii (1568–1603)… … ale w roku 1571 ma pięć lat i jest całkiem zwyczajnym chłopcem – jeśli nie...czytaj dalej

Okładka - Bushidō. Ethos samurajów od opowieści wojennych do wojny na Pacyfiku
Bushidō. Ethos samurajów od opowieści wojennych do wojny na Pacyfiku
Joanna Puchalska

Bushidō bywa nazywane kodeksem honorowym samurajów, co mija się z prawdą. W czasach samurajów nie istniał bowiem żaden pisany kodeks postaw i zachowań tej klasy, jej przedstawiciele zaś odnieśli niejedno...czytaj dalej

Okładka - Lalki japońskie dawniej i dziś
Lalki japońskie dawniej i dziś
Adrianna Wosińska

Przedstawienia ludzkie towarzyszą Japończykom od najdawniejszych czasów; najstarsze humanoidalne figurki znalezione na archipelagu powstały 7500 lat p.n.e. To, co dziś określamy słowem ningyō, tłumaczonym...czytaj dalej

Okładka - Baśnie japońskie
Baśnie japońskie
Yei Theodora Ozaki

Niepublikowany dotąd na rynku polskim zbiór najpopularniejszych japońskich baśni i legend, takich jak Momotarō (Brzoskwiniowy Chłopiec), Opowieść o zbieraczu bambusa i księżycowej księżniczce, Kintarō...czytaj dalej

Okładka - Wizerunek mężczyzny w visual kei
Wizerunek mężczyzny w visual kei
Klaudia Adamowicz

Visual kei to nurt w japońskiej muzyce subkulturowej, który definiowany jest nie tyle przez rodzaj brzmienia, co wizerunek wykonawców i estetykę, w jakiej utrzymane są ich koncerty, płyty i teledyski. Muzycy...czytaj dalej

Okładka - Malarz smoków
Malarz smoków
Mary McNeil Fenollosa

W XIX-wiecznym Edo, świeżo przemianowanym na Tokio, mieszka sędziwy mistrz malarstwa tuszowego – Kano Indara, ostatni z rodu prominentnych artystów minionej epoki. Jego głównym zmartwieniem...czytaj dalej

Zobacz także

Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy