Kolejna (po PLUTO i MONSTERze) seria Naokiego Urasawy debiutuje w Polsce. To opowie¶æ o przyja¼ni, marzeniach, dzieciñstwie, dorastaniu, ale przede wszystkim pop-kulturowa uczta, gdzie nawi±zania do wydarzeñ z XX wieku wype³niaj± kolejne kartki. Akcja skacze miêdzy dekadami drugiej po³owy ostatniego stulecia poprzedniego millenium, ukazuj±c kolejne zmiany spo³eczne. 20th Century Boys - Ch³opaki z XX wieku to zdobywca ca³ego wachlarza nagród japoñskich i najwa¿niejszych ¶wiatowych - Festiwalu w Angouleme oraz Eisnera (a¿ dwukrotnie!).
Wydawnictwo: HANAMI
Data wydania: 2020-08-03
Kategoria: Komiksy
ISBN:
Liczba stron: 420
Tytu³ orygina³u: 20 4
Wielka Ucieczka dobieg³a koñca i - wiadomo - czas sprostaæ nowej, przyjacielskiej rzeczywisto¶ci. W tym miejscu Otcho raczy nas swoj± wersj± wydarzeñ z Sylwestra.
Natomiast do grona bohaterów do³±cza Koizumi - licealistka, która wybra³a naprawdê felerny temat zadania z historii. Tak z³y, ¿e a¿ dosta³a siê do Przyjacielolandu, który jest tak pojebany, jak brzmi. Na szczê¶cie dziewczyna spotyka tam dawno, dawno niewidzian± postaæ - sama my¶la³am, ¿e ch³op ju¿ zgin±³. No, ale skoro ¿yje, to i on snuje swoj± opowie¶æ Sylwestra 2000.
I w tej historii co¶ siê nie zgadza - Przyjaciel jednak to ³ajdak!
URATOWAÆ ¦WIAT
Gdybym mia³ wymieniæ piêæ swoich ulubionych mang, nie by³oby to ³atwe. Z jednej strony musia³by siê tam znale¼æ opowie¶ci, które pod wzglêdem artystycznym wybitne nie s±, ale by³y dla mnie prze³omowymi seriami i darzê je wielkim sentymentem („Dragon Ball”), z drugiej zmuszony by³bym wybieraæ miêdzy nimi, a prawdziwie genialnymi tytu³ami (mangi Inio Asano czy klasyka Osamu Tezuki). „20th Century Boys” jednak to jeden z tych tytu³ów, który bezwzglêdnie musia³by siê na takiej li¶cie znale¼æ, bo to nie tylko najwiêksze dokonanie Naokiego Urasawy, ale te¿ i jedna z najlepszych japoñskich serii komiksowych, jakie kiedykolwiek powsta³y.
Ucieczka z wiêzienia. Morderstwo w Chinatown. I tajemnice przesz³o¶ci.
Z Wiêzienia Umihotaru nie da siê uciec. Ale „Shogun” siê tym nie przejmuje. Ucieka z fortu, bo musi odnale¼æ w Tokio dziewczynê, która mo¿e stanowiæ jedyn± nadziejê na ocalenie ¶wiata. Wydarzenia przybieraj± jednak nieoczekiwany obrót, kiedy w Chinatown dochodzi do morderstwa. Co z tego wyniknie? I czy dowiemy siê, co sta³o siê ostatniego dnia XX wieku?
https://ksiazkarniablog.blogspot.com/2021/01/20th-century-boys-chopaki-z.html
Failed rock musician Kenji's memories of his past come rushing back when one of his childhood friends mysteriously commits suicide. Could this new death...
Eva szczerze nienawidzi Tenmy, ale jednocze¶nie jest jedyn± osob±, która mo¿e po¶wiadczyæ o jego niewinno¶ci. Przez d³ugi czas odmawia³a sk³adnia...
Przeczytane:2022-06-01, Ocena: 6, Przeczyta³em,
Siêgaj±c po mangê Ch³opaki z dwudziestego wieku #4, trzeba byæ gotowym na dawkê fascynuj±cej opowie¶ci. Scenariusza, który porwie nas bezpowrotnie w swój ¶wiat i nie pozwoli siê oderwaæ od lektury, zanim nie zobaczymy ostatniej strony. Autor kre¶li tutaj kontynuacjê fabu³y rozpoczêtej w poprzednim tomie. Widzimy wiêc ucieczkê „Shoguna” z Wiêzienia Umihotaru. W przerwach pomiêdzy prób± wydostania siê na wolno¶æ pojawiaj± siê retrospekcje z jego przesz³o¶ci. Obok tego w kolejnych rozdzia³ach twórca wiêksz± uwagê skupia na pewnej nastolatce (Koizumi). Dziewczynie, która kompletnie nie¶wiadomie wpl±ta³a siê w co¶ naprawdê powa¿nego i odkry³a ona prawdê na temat sfa³szowanej historii. Tre¶ci jest tutaj oczywi¶cie znacznie wiêcej, ale jej sekrety ka¿dy bêdzie musia³ odkryæ samemu.
Czwarty tom zbiorczej serii to równie¿ kolejna czê¶æ gdzie „czas” jest dla autora rzecz± bardzo wzglêdn±. Urasawa przeplata tutaj bowiem wydarzenia z prze³omu lat 60/70 (okres dzieciñstwa bohaterów), koñcówki XX wieku, czyli historycznego „Krwawego Sylwestra” i wspó³czesno¶ci, czyli Japonii 2014 roku. Wszystko to podane zostaje w idealnych proporcjach, tak aby zaintrygowaæ czytelnika i powoli podsuwaæ mu nowe elementy fabularnych puzzli, z których uk³ada on gigantyczny obraz ¶wietnie skrojonej intrygi. Ambitna i zaskakuj±ca historia nie mog³aby w pe³ni pokazaæ swojego kunsztu, gdyby nie ¶wietnie nakre¶lone postacie. Ka¿dy bohater jest dla twórcy bardzo wa¿ny i prze³±cza siê on pomiêdzy nimi tak, aby ka¿demu po¶wiêciæ odpowiedni± ilo¶æ miejsca. Nie robi tego jednak w sposób nieprzemy¶lany. Je¶li ju¿ wykorzystuje Hitchcockowski suspens, to ma w tym jaki¶ g³êbszy cel, który zostanie dopiero odkryty na pó¼niejszych stronach.
Ca³a recenzja na: