Okładka książki - Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań

Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań


Ocena: 0 (0 głosów)

Książka stanowi prezentację wybranych najistotniejszych kwestii, które powinny być uwzględniane w analizie i przemyśleniach towarzyszących działaniom na rzecz projakościowych wdrożeń i zmian, ukierunkowanych na wsparcie nauczyciela i ucznia w przestrzeni edukacyjnej.

W pierwszej części tomu, zatytułowanej Kierunki odpowiedzialnej edukacji, znalazł się tekst Andrzeja Gofrona stanowiący rekonstrukcję kulturową doświadczenia percepcyjnego osoby uczącej się w koncepcjach Jeana Piageta, Lwa S. Wygotskiego, Jerome'a Brunera. Autor ukazuje zmianę epistemologiczną od psychologicznego do kulturowego sposobu widzenia efektywności dydaktycznej, co może stanowić przesłankę przejścia od transmisyjnego do konstytutywnego sposobu rozumienia i uprawiania edukacji. Kolejny artykuł, autorstwa Julity Orzelskiej, jest próbą upomnienia się o edukację istotną egzystencjalnie oraz ukazania ,,sfery irracjonalności" w zachowaniach adresatów działań edukacyjnych. Małgorzata Kunicka zaprezentowała rozważania na temat wartości i poszukiwań podstaw norm moralnych w odniesieniu do procesu wychowania. Przedstawiła dwie tendencje tych poszukiwań: ukierunkowaną na wartość życia i godności ludzkiej oraz odnoszącą się do jakości życia.

Informacje dodatkowe o Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań:

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2020-02-01
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 9788380957497
Liczba stron: 154

Tagi: bóg

więcej

Kup książkę Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań - opinie o książce

Inne książki autora
Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy
Joanna Skibska0
Okładka ksiązki - Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy

Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności,...

Mnemotechniki jako czynnik optymalizujący nabywanie przez dzieci umiejętności czytania i pisania
Joanna Skibska 0
Okładka ksiązki - Mnemotechniki jako czynnik optymalizujący nabywanie przez dzieci umiejętności czytania i pisania

Dziecko, rozpoczynając naukę w klasie I, wkracza w magiczny świat nabywania nowych wiadomości i umiejętności, kształtuje swój stosunek do wykonywanej...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy