Debiut sceniczny dwudziestoośmioletniego pisarza, wystawiony na scenie Teatru Dramatycznego w 1958 r. Choć autor we wstępie napisał: ,,Sztuka ta nie zawiera niczego poza tym, co zawiera, to znaczy nie jest żadną aluzją do niczego, nie jest też żadną metaforą i nie trzeba jej odczytywać.", publiczność wiedziała swoje i odczytała opowieść o państwie tak idealnym, że nie potrzebna jest już w nim policja jak najbardziej aluzyjnie, a Sławomir Mrożek odniósł swój pierwszy sceniczny sukces.
,,Każdemu neurotykowi, który stale się trapi swoim nędznym losem, polecam napisanie sztuki i wystawienie jej w teatrze" - ironizował później w ,,Baltazarze".
Wydawnictwo: Noir sur Blanc
Data wydania: 2017-05-11
Kategoria: Inne
ISBN:
Liczba stron: 60
Fałszywe papiery dla Lisa? Tablica pamiątkowa, kiedy nic się nie pamięta? Czy Kogut jest antysemitą? Czy szuler powinien przegrywać w karty ze względów...
Dziennik powrotu zawiera dwie części: pierwsza, nosząca tytuł Meksyk, składa się z siedemnastu felietonów w formie dziennika, napisanych w Rancho La Epifania...
Chcę przeczytać,