Dlaczego jedni ludzie potrafią zmieniać bieg wydarzeń, a inni pozostają niewidzialni w tłumie, choć mają równie dobre pomysły? A może zastanawiałeś się, dlaczego twoje idee, choć wartościowe, nie zyskują uwagi, jaką powinny. Nie chodzi o szczęście ani talent, ale o coś znacznie bardziej konkretnego - zestaw cech i umiejętności, które pozwalają działać skutecznie i osiągać założone cele.
Brian Tracy, światowej sławy mówca i autor bestsellerów, uczy, jak stać się człowiekiem, który przyciąga uwagę i osiąga, to co zamierza. Ludzie skuteczni różnią się pochodzeniem czy osobowością, ale łączy ich dziesięć wspólnych cech, takich jak: doskonała komunikatywność, uczciwość, wytrwałość czy przygotowanie.
Dzięki tej książce:
Poznasz narzędzia, które pozwolą ci być zauważanym i słuchanym. Dowiesz się, jak budować relacje oparte na zaufaniu i współpracy. Odkryjesz, jak realizować swoje cele z większą pewnością siebie i skutecznością.Człowiek podejmuje działanie tylko wtedy, gdy wierzy, że zmiana przyniesie mu korzyści. Z tą książką to możliwe.
Autor zachęca do refleksji i przygotowania przed działaniem, pokazując, jak drobne zmiany mogą wpłynąć na życie zawodowe i osobiste. Inspiruje, by zatrzymać się i wprowadzić pozytywne zmiany.
Nie trzeba wychodzić ze strefy komfortu - wystarczy ,,dogłębnie przemyśleć to jeszcze raz...".
- Teresa Witkowska, Top Woman in Real Estate 2024, liderka zespołów sprzedażowych rynku nieruchomości
Brian Tracy właściwie napisał książkę o idei H2H (Human To Human). Jasno z niej wynika, że dzielenie się własnym potencjałem wzmacnia rozwój drugiego człowieka. Wystarczy tylko określić właściwy cel i być mu wiernym, kierując się szczerością, uczciwością i pozostać w tym wytrwałym.
- Marcin Banaszkiewicz, CEO my logo, Trener LinkedIn
Wydawać by się mogło, że książka Psychologia wpływu to kolejna publikacja, która będzie miała na celu manipulacje innymi. Nic bardziej mylnego, książka ta w prostu i jasny sposób ukazuje wartości, jakimi powinniśmy się kierować w życiu prywatnym i biznesowym, aby Nasze życie było satysfakcjonujące.
-Izabela Cierniak, CEO Greta Design
BRIAN TRACY jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu celów osobistych i biznesowych szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 70 innych krajach całego świata.
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2025-02-28
Kategoria: Psychologia
ISBN:
Liczba stron: 152
Tytuł oryginału: 10 qualities of influential people: how to inspire yourself and others to greatness
Rozdzielmy najpierw wpływ od manipulacji. To drugie słowo ma raczej negatywny wydźwięk. Kojarzy się ze snuciem intryg, z czymś nieszczerym. Osoba wpływowa natomiast wydaje nam się charyzmatyczna. I niezależnie od tego czy jest to dobry czy zły wpływ, jest on czymś co przychodzi jej naturalnie. Jest to jakiś wrodzony czar, który czyni ją „gwiazdą”. Napisałam wrodzony, ale może można się go nauczyć? Brian Tracy twierdzi, że tak. W publikacji swojego autorstwa pt. „Psychologia wpływu” wymienia 10 cech – chociaż ja bym lepiej powiedziała obszarów – nad którymi należy pracować, aby być wpływowym. Zobaczmy, co ma do powiedzenia.
Dostajemy w swoje łapki zwięzłą publikację. Na 144 stronach Tracy przedstawia 10 cech, które jego zdaniem są przymiotami ludzi wpływowych. Nie będę wam ich wymienić, bo nie mielibyście, po co sięgnąć po tę książkę. Powiem tylko tyle, że kiedy już przeczytamy spis treści mogą nam się wydawać one dość oczywiste. A raczej każdą z nich łatwo umotywować w kontekście sukcesu. Ktoś zapyta, jaką w takim razie mamy gwarancję, że rady autora nam pomogą. Takiej gwarancji nam nikt nie da, jednak Tracy swoim stylem pisania robi jedną, bardzo ważną rzecz, daje nam motywację do działania. Tu wszystko wydaje się takie proste i oczywiste. Chcieć to móc. I niech to chcieć bezie pierwszym krokiem do pozytywnej zmiany, do uwierzenia w siebie.
Słowo „psychologia” w tytule nadaje publikacji powagi, wiarygodności. Natomiast sama treść ma charakter doradczo-anegdotyczny. Tracy nie odwołuje się do badań. On opowiada. Opowiada o sobie, przy czym nie może powstrzymać się, żeby się nie przechwalać. Zamysł jest taki, że jest on żywym dowodem, na udowodnienie, iż jego rady działają. Brzmi fajnie, ale czy darzymy takich idealnych ludzi, którym wszystko wychodzi, sympatią?
On przytacza różne historie okraszone ciekawymi porównaniami. Dobrze się to czyta - nie zaprzeczę – jednak pozostaje mi w głowie pytanie, czy nie zostały one przywołane, a nawet wymyślone na poparcie prezentowanych tez. Szczególne, że są fragmenty, iż autora ponosi. Historia mężczyzny, który pokonał raka, kiedy wybaczył swoim wrogom, jest na to najlepszym przykładem. Sorry panie Tracy, ale szybciej uwierzę w uzdrawiającą moc modlitwy. A przeczcież kieruje pan wywód do ludzi inteligentnych, którzy chcę pracować nad sobą i najpewniej spróbować swoich sił w biznesie.
I tak przechodzimy do pytania, dla kogo o jest ta książka. Tracy to coach i sprzedawca. I jak to sprzedawcy mają, jest mocno nastawiony na osiągnięcie celu. To widać w jego wywodzie, nawet kiedy wychodzi ze sfery zawodowej i wchodzi w sferę prywatną. Można się pokusić o stwierdzenie, że te sfery się przenikają, a ja nie będę temu zaprzeczać. Jednak lawirowanie między nimi jest niewygodne w czytaniu. Pozorna uniwersalność odbiorcy nie sprzyja książce. Ale gdybym miała wskazać tego, kto najwięcej z niej wyciągnie, wskazałabym raczej odbiorcę biznesowego i to takiego, który jeszcze raczkuje w tym świecie. Człowieka z chęcią i otwartą głową. Dlaczego? Tracy pisze dość ogólnie, a takie ogólniki mogą inspirować. I tak, jak z nie wszystkimi tezami się zgadzam, tak jak niektóre stwierdzenia wydały mi się oczywiste bądź naiwne, tak nie mogę zaprzeczyć, że autor musi być wybornym mówcą, który porywa tłumy i potrafi wpływać na ludzi. Po przeczytaniu „Psychologii wpływu” się chce. Chce się działać, chce się rozwijać.
W naszym stale zmieniającym się świecie sukces i prawdziwe szczęście znajdą tylko ci, którzy nie tylko potrafią się zmienić, ale opanują tę umiejętność...
"Mistrzowskie wykonanie czegoś, czego w ogóle nie trzeba było wykonać, jest ni mniej, ni więcej, tylko marnotrawstwem czasu" Najwyższy czas zostać...
Przeczytane:2025-12-08, Ocena: 5, Przeczytałam, 12 książek 2025, 26 książek 2025, Insta challenge. Wyzwanie dla bookstagramerów 2025, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2025, Wyzwanie - wybrana przez siebie liczba książek w 2025 roku,
(czytaj dalej)