Książka, jakiej jeszcze nie było! W oparciu o blisko 200 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię zmotoryzowania Wojska Polskiego w 4 strukturach organizacyjnych:
- Samochody osobowe Armii II Rzeczpospolitej. Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek samochodów osobowych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko-bolszewickiej. Opisujemy również rozwój wojskowej motoryzacji do wybuch II wojny światowej.
- Samochody osobowe używane przez Armię Krajowa w czasie okupacji. To temat prawie zupełnie nieznany. Armia Krajowa używała kilkuset samochodów osobowych.
- Samochody osobowe Polskich Sił Zbrojnych w latach 1939 - 1947. Samochody francuskie, angielskie, amerykańskie, kanadyjskie oraz spora liczba aut zdobycznych - wszędzie tam, gdzie służyli polscy żołnierze - m.in. Francja, Wielka Brytania, Armia Polska na Wschodzie, 2 Korpus Polski.
- Samochody osobowe Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 - 1950. Do niedawna temat zupełnie nieznany. Warto wiedzieć, że pierwszych latach po zakończeniu wojny 80% samochodów osobowych Ludowego Wojska Polskiego były to pojazdy amerykańskie.
W omawianym okresie żołnierze z orzełkiem na czapce używali ponad 150 marek samochodów osobowych i osobowo-terenowych - etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny). Pierwszy raz o tym wszystkim można przeczytać jednej książce!

Do przeczytania książki Tomasza Szczerbickiego Samochody osobowe i osobowo-terenowe Wojska Polskiego 1918-1950 zaprasza Wydawnictwo Alma-Press. Dziś na naszych łamach zajrzeć możecie do wnętrza tej publikacji:
Książkę Samochody osobowe i osobowo-terenowe Wojska Polskiego 1918-1950 kupicie w popularnych księgarniach internetowych:
Tagi: fragment,
