Logo wydawnictwa - Alma-Press
Oficyna Wydawnicza „Alma-Press” powstała w 1985 roku. Od 1991 działa jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Podstawowy profil wydawnictwa stanowią:

- książki dla żeglarzy (od roku 1987, lider tego segmentu rynku książki w Polsce).
- książki dla nurków (od roku 1999, lider tego segmentu rynku książki w Polsce )
- historia i militaria (m. in. serie: Panorama techniki wojskowej, Nieznane oblicza historii)
- poradniki (przede wszystkim dla hobbystów)

Najbardziej znaną na rynku jest seria „Książki dla żeglarzy”. Rozpoczęło ją wydanie w roku 1986 „Żeglarza i sternika jachtowego”, do dziś podstawowego podręcznika w szkoleniu żeglarskim (od 22. wydania tytuł zmieniliśmy zgodnie z obecnym nazewnictwem na Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski ). Łącznie w serii wydaliśmy ponad 190 tytułów w łącznym nakładzie ponad 590 000 egzemplarzy i jesteśmy krajowym liderem na rynku książki żeglarskiej. Współpracują z nami absolutnie najlepsi znawcy tej tematyki w Polsce, często będący również autorami prasy fachowej, a także renomowane wydawnictwa europejskie.
Nasze książki spotkały się z najwyższym uznaniem fachowców. Wszystkie podręczniki mają pozytywną ocenę Głównej Komisji Szkolenia Polskiego Związku żeglarskiego. Kilka z nich uzyskało prestiżową nagrodę im. Leonida Teligi przyznawaną przez miesięcznik „Żagle”:
W 1995 roku była to Budowa i naprawa jachtów z laminatu Witolda Tobisa, w 1996 Wiadomości o jachtach żaglowych Jerzego W. Dziewulskiego w 1999 Żeglowanie po wodach sródlądowych Jerzego J. Sydowa, w 2006 Żeglarz jachtowy wyd. 6 Andrzeja Kolaszewskiego i Piotra Świdwińskiego, a w 2012 r. Kurs Arktyka Moniki Witkowskiej.
W 1997 nagrodę otrzymał „Alma-Press za stworzenie serii książek żeglarskich.

Książki wydawnictwa

Reklamy