Jesteśmy zalewani ogromem informacji na temat kosmetyków. Reklamy w telewizji, artykuły sponsorowane w czasopismach, opinie w internecie i marketing szeptany. W tym natłoku wiadomości i wszechobecnego marketingu informacje naukowe i krytyczne na temat kosmetyków są praktycznie niedostępne. Kosmetyce brakuje rzetelnych i niezależnych badań składników oraz ich skuteczności.
Beatrice Mautino-absolwentka biotechnologii przemysłowej, doktor nauk neurologicznych na Uniwersytecie w Turynie oraz magister komunikacji naukowej od kilku lat zajmuje się badaniami na Uniwersytecie w Turynie. Pisze książki popularnonaukowe i współpracuje z czasopismem naukowym „Le Scienze”, gdzie prowadzi rubrykę o kosmetykach. W swojej najnowszej książce ,,Bez parabenów. Jak bronić się przed kosmetycznymi oszustwami i mądrze dbać o urodę" rozprawia się z oszustwami w branży kosmetycznej oraz mitami na temat pielęgnacji.
Autorka analizuje problem parabenów, siarczanów i innych składników znajdujących się w kosmetykach. Opisuje drogę, którą musi przebyć kosmetyk, by dostać się na rynek. Wyjaśnia dlaczego niektórych produktów wielkich marek międzynarodowych dostępnych w USA, Japonii czy Chinach nie można dostać w Unii Europejskiej. Porusza sprawę nanomateriałów, które są gorącym tematem w publicznej debacie na temat rozwiązań między nauką, technologią a społeczeństwem. Burzy niektóre mity dotyczące depilacji, cellulitu, przyjmowania kolagenu doustnie, produktów przeciwzmarszczkowych, i peptydów w produktach kosmetycznych. Podkreśla, że nie ma nic przeciwko SLS i kupuje produkty go zawierające. Wierzy w transparentność i chce, aby każdy otrzymywał wszystkie potrzebne informacje w jasny i bezpośredni sposób, gdyż trudno jest być obecnie świadomym konsumentem, bo wymaga to uwagi, nauki, posiadania różnych kompetencji i intuicji do orientowania się w marketingowych sztuczkach.
Jak przyznaje Beatrice Mautino w jej książce nie ma porad na temat najlepszych podkładów pod makijaż do bladej cery ani cudownego kremu, który wyrówna każdą zmarszczkę. Nie ma recenzji konkretnych produktów i nie ma wskazówek, jak się malować. Jeżeli ktoś szuka takich rad musi sięgnąć po inną książkę, bo ta skupia się na badaniach naukowych i demaskowaniu nieuczciwych praktyk marketingowych na temat kosmetyków oraz pielęgnacji.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Data wydania: 2019-07-03
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 248
Tytuł oryginału: Il trucco c' e si vede: Inganni e bugie sui cosmetici. E i consigli per difendersi
Dodał/a opinię:
jeke5
Nareszcie głos rozsądku i solidna porcja wiedzy w dyskusji o zdrowym odżywianiu! Praktyczny i niezbędny przewodnik po tym, co ,,organiczne", ,,tradycyjne"...