Dostajemy do ręki dwa w jednym. Komiks oraz grę fantasy. Komiks opowiada o podróży stworzenia parającego się magią i towarzyszącego mu demona. Cel gry jest podobny - podróżując wgłębiamy się coraz bardziej w arkana czarnej magii. Na początku znamy się na dwóch z czterech rodzajów (możemy wybrać dwa, które notujemy w karcie postaci). Możemy rzucać zaklęcia tylko z tych dwóch dziedzin. Żeby to zrobić, cofamy się lub idziemy w przód o określoną liczbę kadrów. Musimy uważać na łowców magów. Im więcej czarnej magii znamy, tym bardziej jesteśmy dla nich widoczni. Pomaga nam moc zwana MANĄ. Każde zaklęcie zmniejsza ilość punktów mocy. Możemy je odzyskiwać, wykonując krwawe rytuały, które zwiększają też ilość mroku. Niestety podążanie ku wiedzy tajemnej sprawia, że ilość punktów mroku wciąż rośnie (więc musimy jeszcze bardziej uważać na łowców). W grze podejmujemy decyzje. Zgodnie z nimi idziemy do jednego lub drugiego kadru (czasem cofając się, czasem idąc do przodu - na przykład z kadru 17 przechodzimy na 9 lub 52 - liczby wybrane przypadkowo, ilustrujące zasadę). Są też niestety kadry, z których nie ma wyjścia. Oznacza to, że zginęliśmy i nie ukończyliśmy misji.
I komiks, i gra wciągające, pełne mroku i wymagające ogromnej koncentracji. Szczególnie w grze trzeba pamiętać o sporej ilości szczegółów, logicznie myśleć i podejmować szybkie decyzje. Zdecydowanie nie jest to pozycja dla dzieci - mogą mieć koszmary. Jednak dla nastolatków i dorosłych jak najbardziej.
dr Kalina Beluch
Wydawnictwo: Foksal
Data wydania: 2019-06-12
Kategoria: Komiksy
ISBN:
Liczba stron: 144
Tłumaczenie: Julia Chimiak
Dodał/a opinię:
truskawka2