Harcerstwo od zawsze miało na celu kształtowanie charakterów młodych ludzi. Mają oni zarówno pracować nad sobą (samowychowanie), jak i naśladować dobry przykład starszych. Powinni rozwijać swoje pasje i wciąż się doskonalić. Podobne założenie przyświeca pedagogom z powołania. Część harcerzy połączyło te dwie dziedziny i zostało nauczycielami, kształtując kolejne pokolenia uczniów. Podobna jest droga autora – wykładowcy na uniwersytecie. Zaszczepia swoje ideały studentom. Mimo upływu lat, wciąż jest zafascynowany harcerstwem. To wyczuwa się w całej książce: autentyczną pasję, a także chęć złożenia hołdu dawnym mistrzom. Oraz wiarę, że znacznie lepszy od budzącego strach nauczyciela z LINIJKĄ jest nauczyciel... z LILIJKĄ.
dr Kalina Beluch
Inspiracją do napisania tej pracy był interesujący Autora od początku jego pracy naukowej problem samowychowania jako kategorii pedagogicznej, która...
Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru...