Recenzja książki: Jak mówić o sobie dobrze. Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie

Recenzuje: Danuta Szelejewska

Ponieważ życie pisze różne scenariusze, każdy człowiek ma swoją historię. Każda historia jest nietypowa, a wszystkie są warte, by podzielić się nimi z innymi. W publikacji Wydawnictwa Zwierciadło, Aleksandra Więcka (story designer, dziennikarka, socjolożka, scenarzystka, dramatopisarka, trenerka kreatywności) uczy, Jak mówić o sobie dobrze. I głośno. Zwraca się do kobiet: Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie. Odpowiedzi każda kobieta musi udzielić indywidualnie.

Książka jest wyczerpującym przewodnikiem z usystematyzowaną treścią. Rozpoczynając od części typowo teoretycznej, autorka wyjaśnia pojęcie storytellingu (umiejętność opowiadania historii), definiuje opowieść i rozważa jej części (wstęp, rozwinięcie, zakończenie, wątek, bohater), omawia mechanizm identyfikacji oraz zjawisko przeniesienia. Dowodzi, że stworzenie opowieści z mocną strukturą wymaga wcielenia się w cztery role (badacz, projektant opowieści, mówca i coach). Przechodząc do etapu konstruowania własnej historii, autorka podsuwa czytelniczkom fachowe argumenty, sprawdzone rady i wypracowane wnioski oraz proponuje konkretne ćwiczenia. Skupiając uwagę na odbiorcach, analizuje elementy składowe historii (bohater, jego cel, konflikt, stawka, przemiana oraz kontekst). Bada strukturę opowieści, a także służy praktycznymi wskazówkami, wiążącymi się z wyborem gatunku opowieści, zasobem słów, doborem zdań, stylistyką, metaforami i zmysłowymi skojarzeniami. Ostatni etap – wystąpienie przed publicznością – obfituje w rady dotyczące pośrednich i bezpośrednich chwil przed wyjściem na scenę, prób, mnemotechniki, feedbacku (informacji zwrotnej) oraz stresu.

Wiedza zawarta w lekturze jest specjalistyczna (oparta na doświadczeniach warsztatowych) i wyczerpująca. Autorka dołożyła wszelkich starań, by czytelniczki były usatysfakcjonowane. Swoje rozważania wzbogaciła wypowiedziami doradców biznesowych, trenerów umiejętności scenicznych, badaczy religii, mitów i baśni, filologów, filozofów, aktorów, dramaturgów, pisarzy, dziennikarzy, ekonomistów, lekarzy różnych specjalności oraz psychologów. Powołuje się na wyniki badań naukowych i eksperymentów oraz analizę rysunków naskalnych. Są fachowe pojęcia (wyjaśnione), zestawienia, wyliczenia, wypunktowania, wykresy, zapisy graficzne, dane liczbowe, pytania oraz ćwiczenia (również ćwiczenia podsumowujące). Jest mądrość przysłów, opowieści z życia autorki i wielu innych kobiet, anegdotki, obrazowe porównania do różnych dziedzin życia. Przejrzystości tekstu dodają różnorodne czcionki i ramki.

Książka Jak mówić o sobie dobrze. Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie przeznaczona jest przede wszystkim dla kobiet. Przemawia za tym nie tylko dominujący różowy kolor (mało prawdopodobne, że zauroczy on mężczyzn), ale przede wszystkim przebijająca z lektury zachęta do kreślenia własnego wizerunku (bez umniejszania zalet i osiągnięć). Zatem, czytelniczko, mów o sobie dobrze. I głośno.

Tagi: Poradnictwo zawodowe sukces i kariera

Kup książkę Jak mówić o sobie dobrze. Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie

<
Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Jak mówić o sobie dobrze. Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie
Inne książki autora
Być jak gwiazda
Aleksandra Więcka0
Okładka ksiązki - Być jak gwiazda

Nauczysz się dobierać ubrania w kolorystyce odpowiedniej do Twojego typu urody. Zapoznasz się z tajnikami makijażu wieczorowego i na co dzień. Zdobędziesz...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Nie wiesz o mnie wszystkiego
Joanna Jagiełło
Nie wiesz o mnie wszystkiego
Retorsja
Tomasz Brewczyński
Retorsja
Powrót na Zaginiony Kontynent
Przemysław Hytroś
Powrót na Zaginiony Kontynent
Kufer tajemnic
Anna Bichalska
Kufer tajemnic
150 wesel i grób
Magdalena Kubasiewicz
150 wesel i grób
Riku i królestwo bieli
Randy Taguchi
Riku i królestwo bieli
Nocny ekspres
Karin Erlandsson
Nocny ekspres
Król Pik
Monika Godlewska (I)
Król Pik
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy