- jak kształtować osobowość religijną uczniów w sytuacjach negacji podstawowych wartości i w kryzysie funkcjonowania rodziny? Jak radzić sobie z niechęcią dzieci i młodzieży do zdobywania wiedzy religijnej...czytaj dalej
"Nie żyjesz na tym świecie, tylko drzemiesz..."Pytanie: kto naprawdę tu żyje, kto śni, kto majaczy, kto lunatykuje, a kto za pomocą najróżniejszych środków spędza życie w Nibylandii? Tak żył Piotruś-Pan...czytaj dalej
Dla każdego z nas rodzina pozostaje przez całe życie podstawowym układem odniesienia. Więzy łączące rodzinę należą do najsilniejszych i najbardziej charakterystycznych zjawisk decydujących o tym, kim tak naprawdę...czytaj dalej
Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klas I - III gimnazjum....czytaj dalej
Agresja często wynika z nieznajomości siebie. Kolejne zajęcia uczą, jak rozpoznawać emocje i radzić sobie z nimi, co w konsekwencji zmniejsza ilość zachowań destrukcyjnych. Skuteczne radzenie sobie z agresją...czytaj dalej
Kim jest trudny uczeń?Charakterystyki trudnych uczniówNauczyciel i trudny uczeńTrudny uczeń i jego rodziceJak radzić sobie z uczniem trudnym?...czytaj dalej
W wychowaniu religijnym stosowanie zabawy jako środka dydaktycznego ma ogromne znaczenie. Zabawy podczas katechezy ułatwiają dzieciom przeżycie treści religijnych. Doceniając rolę zabawy na katechezie warto...czytaj dalej