Analiza wartości przedsiębiorstwa

Ocena: 5 (1 głosów)
Głównym celem opracowania jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu nowoczesnych metod i technik analizy wartości przedsiębiorstwa oraz wskazanie, które z tych metod wydają się najkorzystniejsze we współczesnych warunkach gospodarczych. Książka została podzielona na pięć rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisana jest koncepcja zarządzania wartością oraz zaprezentowane są podstawowe rodzaje mierników analizy wartości. Wskazane jest również powiązanie analizy wartości z układem podstawowych części sprawozdania finansowego i ich specyficzną wersją, nazywaną bilansem analitycznym. Rozważania zawarte w tym rozdziale prowadzą do uporządkowania struktury wskaźników oceny efektywności zarządzania wartością przedsiębiorstwa i wyróżnienia podstawowych czynników kształtujących wartość. Szczegółowy opis podstawowych determinant analizy wartości zawarty jest w rozdziale drugim. Zostaną w nim szerzej przedstawione wybrane operacyjne, finansowe i inwestycyjne nośniki wartości, takie jak stopa wzrostu, stopa wzrostu zrównoważonego, rentowność operacyjna, koszt kapitału itd. W ostatniej części tego rozdziału opisane zostały metody ustalania granicznych wielkości wybranych czynników tworzących wartość spółki, które pozwalają formułować przyszłe strategiczne cele przedsiębiorstwa, dające mu możliwości utrzymywania wartości ekonomicznej. W rozdziale trzecim zaprezentowano klasyczne mierniki oceny wartości przedsiębiorstwa, takie jak: stopy zwrotu, mnożniki rynkowe, czy wskaźniki efektywności wykorzystania majątku. Znajdują one zastosowanie również w tradycyjnej analizie ekonomiczno-finansowej. Tu ukazano ich nieco inne oblicze. Ekonomiczno-rynkowy pomiar wartości przedsiębiorstwa opisany w rozdziale czwartym rozpoczęto od opisania czterech mierników o największej popularności. Całość rozważań w tym rozdziale kończy opis metody budowania strategii spółki nastawionej na wzrost wartości, opartej na macierzy zarządzania wartością, związanej z miernikiem zysku ekonomicznego. Przedstawiono również propozycje działań umacniających strategię tworzenia wartości. Działania wzmagające wzrost wartości zostały wyodrębnione oddzielnie tak, aby można je było wdrażać selektywnie lub w całości, w zależności od potrzeb danego przedsiębiorstwa. Ostatni, piąty rozdział książki poświęcony jest miernikom pieniężnym analizy wartości spółki. Przedstawiono w nim przede wszystkim dwie formy rachunku wolnych przepływów pieniężnych (ang. Free Cash Flows FCF), stanowiących podstawę do przygotowania ocen wartości przedsiębiorstw oraz analizy efektywności różnego typu programów rozwojowych, inwestycji i przedsięwzięć gospodarczych oraz ich wpływu na wartość zaangażowanych kapitałów.

Informacje dodatkowe o Analiza wartości przedsiębiorstwa:

Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Ekonomia
ISBN: 9788372517937
Liczba stron: 168

więcej

Kup książkę Analiza wartości przedsiębiorstwa

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Analiza wartości przedsiębiorstwa - opinie o książce

Avatar użytkownika - szpachela
szpachela
Przeczytane:2014-01-18, Ocena: 5, Przeczytałam, 26 książek 2014,
Książka napisana bardzo zrozumiałym językiem. Wyczerpuje temat determinantów i mierników wartości przedsiębiorstwa. Polecam do pisania prac dyplomowych.
Link do opinii
Recenzje miesiąca
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Znajdziesz mnie wśród chmur
Ilona Ciepał-Jaranowska
Znajdziesz mnie wśród chmur
Trzy krowy w niebieskich kajakach
Andrzej Marek Grabowski ;
Trzy krowy w niebieskich kajakach
Pies na medal
Barbara Gawryluk
Pies na medal
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy