Bringing Knowledge Back In

Ocena: 0 (0 głosów)
What knowledge will citizens need in the future? In this book, Michael Young builds on ideas developed initially in Knowledge and Control and The Curriculum of the Future and argues that policy emphasis on lifelong learning should shift from questions of access and participation to questions of knowledge and pedagogy. He stresses the importance of the question of knowledge in education and explores its implications both for theory in the sociology of education and for educational policy. The book is divided into three sections: * Section 1 challenges the prevailing orthodoxy of postmodernism in educational theory, which reduces all questions of knowledge to practice. It draws on the work of Durkeim, Bernstein and Vygotsky. * Section 2 applies the ideas developed in the first section to issues such as lifelong learning, key skills, social exclusion and the reform of vocational education. * Section 3 questions the role of sociology in influencing educational policy.

Informacje dodatkowe o Bringing Knowledge Back In:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN: 978-0-415-32120-4
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Bringing Knowledge Back In

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Bringing Knowledge Back In - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Znajdziesz mnie wśród chmur
Ilona Ciepał-Jaranowska
Znajdziesz mnie wśród chmur
Pies na medal
Barbara Gawryluk
Pies na medal
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy