Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5

Ocena: 0 (0 głosów)

Do rzeczywistości wirtualnej jedni mają bliżej, inni dalej, tak jak do Twin Peaks. Ale nie o to chodzi, czy agent Dale Cooper miał bliżej niż agenci Dana Scully i Fox Mulder. Wszyscy oni byli bowiem i pozostali elementami tej rzeczywistości – bohaterami filmów i seriali telewizyjnych (różnych).

Rzeczywistość wirtualna, która była czymś „zewnętrznym”, do oglądania, zmienia się może jeszcze nie całkiem w coś „wewnętrznego”, ale na tyle interesującego, że można wypróbować ją już samemu. Dosłownie. Zresztą nie tylko wypróbować – dzięki urządzeniom i aplikacjom VR – ale również samemu tworzyć.

"Rzeczywistość wirtualna dla każdego" Krzysztofa Wołka jest podręcznikiem dającym podstawy samodzielnego kreowania elementów VR z wykorzystaniem platformy A-Frame. Stanowi niejako dopełnienie innego podręcznika tego autora, pt. "Nowoczesne strony WWW", który można potraktować jako wprowadzenie do świata wirtualnej rzeczywistości, tym bardziej że elementem wspólnym obu pozycji jest część poświęcona projektowaniu stron internetowych.

Czytelnik dowie się w sposób bardzo przystępny, oparty na ciekawych przykładach prosto z życia, jak zaprogramować swoją stronę internetową, korzystając z najnowszych technologii – HTML 5, CSS 3 – oraz aplikacji Adobe Dreamwever, a nawet dowolnego edytora tekstu, np. Notepad++.

Dzięki informacjom zawartym w książce każda osoba będzie mogła stworzyć responsywne strony internetowe z efektem paralaksy. Nauczy się także modyfikować strony tworzone w generatorach. Co więcej, dowie się również, jak z przy użyciu wspomnianego HTML 5 oraz zestawu bibliotek A-Frame w bardzo łatwy sposób stworzyć aplikacje działające w wirtualnej rzeczywistości. Będą one bez problemu współpracowały z profesjonalnymi zestawami VR, takimi jak Oculus i HTC Vive, a także aplikacjami na telefony komórkowe, takimi jak Google Cardboard.

Jak w każdej sytuacji czytelnicy mają do wyboru przynajmniej dwa wyjścia: albo czekać na to, co się stanie, i ewentualnie to obserwować, albo brać w tym udział, tworzyć. Nie przesądzając o tym, które rozwiązanie jest lepsze, "Rzeczywistość wirtualna…" Krzysztofa Wołka może zainteresować zwolenników jednego i drugiego.

Informacje dodatkowe o Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Psychoskok
Data wydania: 2018-07-16
Kategoria: Poradniki
ISBN: 978-83-8119-295-8
Liczba stron: 221
Język oryginału: polski

więcej

Kup książkę Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5 - opinie o książce

Inne książki autora
Nowoczesne strony WWW. HTML5, CSS3, Adobe Muse, WordPress
Krzysztof Wołk0
Okładka ksiązki - Nowoczesne strony WWW. HTML5, CSS3, Adobe Muse, WordPress

"Nowoczesne strony WWW" Krzysztofa Wołka to podręcznik do samodzielnego tworzenia własnej wizytówki w Internecie, a nawet czegoś więcej –...

Biblia Windows Server 2012. Podręcznik administratora
Krzysztof Wołk0
Okładka ksiązki -  Biblia Windows Server 2012. Podręcznik administratora

Poznaj jak instalować i konfigurować system Windows Server 2012. Niniejsza książka stanowi praktyczny przewodnik po Windows Serwer 2012. Stanowi ona...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Izabela i sześć zaginionych koron
Krzysztof P. Czyżewski
Izabela i sześć zaginionych koron
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy