Jakie tajemnice kryją się nad brzegiem jeziora?
W Samotnie przeciwko falom wcielisz się w rolę samotnego badacza, który przybywa do spokojnego miasteczka Esbury w stanie Massachusetts. Jest rok 1920, a Twoje działania i wybory zadecydują o losie nie tylko Twojej postaci, ale także mieszkańców i turystów, którzy odwiedzają to malownicze miejsce. Skrywa ono jednak niejedną tajemnicę. Nad miastem zbiera się zielonkawa mgła, a dziwne postacie budzą niepokój – coś złowrogiego czai się tuż pod powierzchnią wody...
W tej jednoosobowej grze paragrafowej samodzielnie odkryjesz mroczne sekrety Esbury. Możesz stworzyć własną postać lub wcielić się w dr E. Woods z wydziału archeologii Uniwersytetu Miskatonic. Możesz mieć różne powody, dla których odwiedzasz Esbury, ale niemal wszystkie są w jakiś sposób powiązane z zamieszkałym tutaj profesorem Williamem Harrisem. Twoje działania mogą zmienić los miasteczka – tylko od Ciebie zależy, jak potoczy się ta historia.
Czy odnajdziesz odpowiedzi na te pytania?
Jaki związek mają badania Profesora Harrisa z dziwnymi zjawiskami wokół Esbury? Co odkrył i jakie niebezpieczeństwa mogą z tego wyniknąć?
Kim są groźnie wyglądający mężczyźni w czarnych garniturach, którzy wraz z twoją postacią przypłynęli promem do Esbury?
Dlaczego w mieście, które służy głównie rozrywce nowoangielskiej zamożnej elity, pojawił się buddyjski mnich? Jego obecność nie może być przecież przypadkowa...
Wydawnictwo: b.d
Data wydania: 2024 (data przybliżona)
Kategoria: Horror
ISBN:
Liczba stron: 86
Ilustracje:tak
Przeczytane:2025-04-06, Ocena: 5, Przeczytałam, 52 książki 2025,
"Zew Cthulhu. Samotnie przeciwko falom. Samotna przygoda nad brzegiem jeziora" to scenariusz jednoosobowej gry paragrafowej w tajemniczych, a nawet dziwacznych klimatach, który z pewnością ucieszy miłośników gatunku. Trzeba nastawić się na konieczność przygotowania dodatkowych materiałów. Niemal wszystko można jednak znaleźć na stronie wydawnictwa. Przydadzą się również kości do gry, coś do pisania, podstawowe umiejętności matematyczne i oczywiście odrobina szczęścia. Jest to obowiązkowa pozycja dla fanów horroru i wielbicieli twórczości Lovecrafta. Sama gra wymaga znacznie mniej zaangażowania na etapie przygotowań do rozgrywki niż w przypadku "Samotnie przeciwko ciemności", co w mojej opinii jest zdecydowanym atutem.
W tej części serii przenosimy się do tajemniczego miasteczka Esbury z początku XX wieku, by dowiedzieć się czegoś więcej na temat śmierci swojego przyjaciela. Mamy okazję wcielić się w role nieustraszonych Badaczy, których przeciwnikami są niebezpieczne potwory i niepokojąca magia. Ponadto dostajemy szansę spróbować uchronić świat przez dziwami z innego wszechświata, ale zadanie nie jest najprostsze. O kolejnych losach bohaterów decydują nie tylko nasze kalkulacje i wybory. Czasem konieczne jest również zdanie się na los. Paragrafów nie jest zbyt dużo, ale są za to treściwe. Nie ma tu przesadzonego parcia na ich ilość.
Fabuła jest wciągająca, a wydarzenia, przedmioty i postacie są interesujące. Do tego wszystkiemu towarzyszy otoczka tajemniczości. Niebezpieczne postacie, dziwna zielona mgła czy zadziwiająco przyciągające przedmioty sprawiają, że rozgrywka nie nudzi. Trwa ona na tyle długo, by nie mieć poczucia, że przygoda skończyła się przedwcześnie, a jeśli nawet doznamy niedosytu, można spróbować szczęścia kolejnym razem. To zdecydowany plus gier paragrafowych.
Publikacja ma duży format i jest solidna oraz bardzo estetyczna (znak rozpoznawczy Wydawnictwa Black Monk), co uważam za duży plus. Treści są przeplatane elementami graficznymi, które stanowią ciekawe urozmaicenie i dopełnienie całości. W odróżnieniu od "Samotnie przeciwko ciemności" tym razem pełnią one jednak głównie funkcję ozdobnikową, a nie są istotnymi elementami fabuły.
Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.