Zdrowe słodkości. Motywacja i porady na zdrowe życie

Wydawnictwo: Bis
Data wydania: 2018-09-12
Kategoria: Poradniki
ISBN: 978-83-7551-558-9
Liczba stron: 240

Ocena: 5.5 (2 głosów)

Poradnik dla wszystkich, którzy chcą jeść słodycze bez wyrzutów sumienia. Agnieszka Nitsu jest dietetykiem i autorką bloga www.aktywnezywienie.pl. W książce dzieli się swoimi osobistymi doświadczeniami, daje wskazówki dotyczące zdrowego sposobu odżywiania i motywuje do zmiany złych nawyków żywieniowych. Książka zawiera blisko 150 przepisów na zdrowe słodkości – ciasta, desery i koktajle, przygotowane ze zdrowych, nieprzetworzonych produktów, bez cukru, mąki pszennej, nabiału i utwardzanych tłuszczów. Smacznego i na zdrowie!

Kup książkę Zdrowe słodkości. Motywacja i porady na zdrowe życie

Zobacz także

Polecana recenzja

Avatar użytkownika - ktrya
ktrya
Przeczytane:,
Życiowe doświadczenia, które niemal nie doprowadziły do śmierci, zmobilizowały Agnieszkę Nitsu do pracy nad sobą, nad swoim zdrowiem i dietą. Pomogły jej w tym z pewnością studia na kierunku dietetyka, a obecnie autorka dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu „Aktywne żywienie”. Zdrowe słodkości to jej pierwsza książka kucharska, w której nie tylko namawia czytelników do zmiany złych nawyków, do rezygnacji ze szkodliwych elementów naszego żywienia, ale też przekonuje, że słodycze mogą być zdrowe. Pod warunkiem, że składają się z nieprzetworzonych surowców i nie zawierają szkodliwego cukru. I rzeczywiście, autorka serwuje wiele przepisów na pyszne ciasta, ciasteczka, batony i koktajle, które rzekomo możemy spożywać bez wyrzutów sumienia i którymi na pewno powinniśmy zastąpić paczkowane słodycze ze sklepu. Już w pierwszym rozdziale udziela oczywistych porad życiowych, jak żyć zdrowo i szczęśliwie – a więc powinniśmy być aktywni fizycznie, myśleć pozytywnie i się uśmiechać. A następnie analizuje listę wskazanych składników, opisuje różne odmiany cukru, które mają niski indeks glikemiczny, wymienia rodzaje olejów, a także wyjaśnia, dlaczego mąki pszennej powinniśmy unikać. Wszystko wygląda pięknie i bardzo ucieszyłam się, że w końcu powstała książka z przepisami na zdrowe słodycze, które będzie mógł ...
(czytaj dalej)

Opinie o książce - Zdrowe słodkości. Motywacja i porady na zdrowe życie

Większość z nas lubi się rozkoszować smakiem słodyczy towarzyszącej nam w trakcie spotkań świątecznych czy też wizyt przyjacielskich, gdyż cały urok skupiamy, jest na tychże przygotowanych przez gospodarza domu przy dobrym poczęstunku, w postaci podawanych estetycznie podanych tortów, ciast, aromatycznej herbacie, kawie przyrządzanej na różne sposoby, owocowych koktajlach, które w ostatnim czasie są modne ze względu na to, że są wykonywane z naturalnych i zdrowych owoców.

Do zapoznania się z książką pt. '' Zdrowe słodkości – motywacja i porady na zdrowe życie'' autorstwa Pani Agnieszki Nitsu, która jest zawodu dietetykiem oraz autorką bloga www.aktywnezywienie.pl przekonało mnie to, że książka została nagrodzona w konkursie na najlepszą książkę psychologiczną i poradniki wydaną z udziałem Wydawnictwa Bis.

To książka, która stanowi nie tylko poradnik, w którym to Czytelnik uzyskać może cenne porady na temat zdrowego odżywiania się, ale przy tym poznać nowe walory smacznej i dobrze odpowiednio dobranej słodkości, z której niekoniecznie musi zrezygnować.

Wspólnie wraz z Czytelnikami autorka przemierza drogę poprzez odkrywanie nowych smaków i zdrowych słodkościach, które nie są znane jeszcze nikomu.

Lubię poznawać i odrywać ludzi z pasją kulinarną oraz ich wizję ukrytą w przepisach, która na ogół jest mi nieznana.

Na nowo można poczuć inny smak mojego ulubionego przysmaku, jakim są muffinki, gdyż Pani Agnieszka zmieniła lekko przepis z klasycznego na zdrowszy.

Jedzenie i przyrządzanie zdrowych ciast, deserów, koktajli może okazać się praktycznie łatwe, proste i przyjemne.

Popełniamy, wiele błędów żywnościowych jedząc, na co dzień niezdrowe kalorie zapominając o wprowadzeniu do jadłospisu smacznych i zdrowych warzyw i owoców.

Pani Agnieszka Nitsu proponuje 150 przepisów na ciasta, desery, koktajle dające znakomity początek nowej i zdrowej sztuki kulinarnej, którą warto spróbować ze względu na właściwy dobór składników bez użycia cukru mąki pszennej, nabiału.

Książka ta została podzielona na następujące rozdziały: ciasta, ciasteczka, batony, rozmaite słodkości i koktajle.

Zwróciłam szczególną uwagę na następujące przepisy:

wilgotne ciasto z owocami, murzynek z cukinią, ciasto owsiano-marchewkowe z suszonymi owocami, proste ciasto z kaszy jaglanej i jabłek, lekkie ciasto z owocami, chlebek kokosowy z suszonymi jagodami, babka z wiśniami, szpinakowiec z rodzynkami, chlebek z bananowy, kakaowe babeczki z mandarynką, kokosanki, szybkie ciasteczka bez pieczenia, kuleczki miętowe bez pieczenia, muffiny z fasoli, batony owsiane z czekoladą, naleśniki z mąki ryżowej, naleśniki owsiano- kukurydziane, bezy bez cukru, zielony koktajl z miodem i migdałami, koktajl na przeziębienie, koktajl truskawkowo- miętowy.

Potrzebna jest nam zatem motywacja, bo bez niej nie mamy poczucia pewności, że możemy zmienić nasze nawyki żywieniowe służące ku lepszemu wyglądowi i codziennym samopoczuciu.

Elementami stanowiącymi piękny wygląd całościowy książki są piękne wykonane przez autorkę zdjęcia prezentujące przysmaki nowoczesnej i zdrowej słodkości, zamieszczona odpowiednio dopasowana w tekście czcionka, dwukolorowa grafika ułatwiająca ciekawie przedstawionego języka kulinarnego oraz przepiękne słowa podziękowania skierowane dla mamy znajdujące się na samym końcu książki.

Książka autorstwa Pani Agnieszki Nitsu pt. '' Zdrowe słodkości – motywacja i porady na zdrowe życie'' to gwarancja sukcesu kulinarnego i pokonanie własnych słabości na pokusę łaknienia słodyczy, która w praktyce okaże się zdrową porcją wykonanego i wypróbowanego smaku z wybranego przepisu.

Polecam przeczytać tę książkę.

Link do opinii

Wygrałam więc mam. Prawdopodobnie za oferowaną cenę tej książki nie kupiłabym. A tymczasem uważam, że jest warta swojej ceny. Pierwsza część książki to wiele ciekawych informacji o zdrowym jedzeniu, motywacji do zmiany żywienia ( czytaj: także odchudzania), nastawieniu, informacji o różnych warzywach, owocach i innych produktach spożywczych. Druga część to przepisy na różne słodkości w zdrowym wydaniu. Nie musowo rezygnować ze słodyczy, można je upiec ze zdrowych składników np. kaszy jaglanej. Nie wiem jakie są w rzeczywistości ale na zdjęciach wyglądają przepysznie. Z pewnością wypróbuję część przepisów.

Link do opinii