Praktyka strategii firmy. Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejszością i tworzyć przyszłość

Ocena: 0 (0 głosów)

BIZNES / STRATEGIE

Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było?

Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość - przyszłość - teraźniejszość.

Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje ,,naszyjnik" strategii.

Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość.

Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.

***

Prof. dr hab. Krzysztof Obłój specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP-EAP,  Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition,  Oxford 2005,   Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu  stały się bestsellerami na polskim rynku. Prof.  Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych.

Informacje dodatkowe o Praktyka strategii firmy. Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejszością i tworzyć przyszłość:

Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2017-10-20
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 9788375618044
Liczba stron: 220

więcej

Kup książkę Praktyka strategii firmy. Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejszością i tworzyć przyszłość

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Praktyka strategii firmy. Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejszością i tworzyć przyszłość - opinie o książce

Inne książki autora
Strategia sukcesu firmy
Krzysztof Obłój0
Okładka ksiązki - Strategia sukcesu firmy

Kluczem do sukcesu jest strategia. Na czym ona polega i jak ją stworzyć na użytek własnej firmy? Odpowiedzi na te pytania znajdzie czytelnik w książce...

Pasja i dyscyplina strategii. Audiobook
Krzysztof Obłój0
Okładka ksiązki - Pasja i dyscyplina strategii. Audiobook

W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Znajdziesz mnie wśród chmur
Ilona Ciepał-Jaranowska
Znajdziesz mnie wśród chmur
Trzy krowy w niebieskich kajakach
Andrzej Marek Grabowski ;
Trzy krowy w niebieskich kajakach
Pies na medal
Barbara Gawryluk
Pies na medal
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy