Książka Christophera Daya wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom i trudom pełnienia roli zawodowej przez nauczycieli we współczesnym świecie. Polifoniczność ponowoczesnej rzeczywistości wymaga bowiem od nauczycieli połączenia edukacji permanentnej z zaspokajaniem oczekiwań społeczeństwa, przekazywaniem wiedzy za pomocą nowoczesnych technologii, a także dostosowaniem się do podlegającej zmianom struktury szkoły.
Autora interesuje nauczyciel jako osoba, człowiek z problemami i sukcesami osobistego życia, zmagający się z codziennością oraz z profesjonalnymi uwarunkowaniami roli zawodowej. Ważne jest dla niego, by nauczyciel nie tylko zarażał uczniów swoją wiedzą, ale by również sam był nieustannie uczącym się podmiotem. Ponadto Ch. Day wskazuje, jak istotne są partnerskie typy interakcji między nauczycielami, inwestowanie pracodawców w swoich pracowników czy tworzenie sieci społecznego i profesjonalnego wsparcia.
Informacje dodatkowe o Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie:
Wydawnictwo: GWP Data wydania: 2004 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika ISBN:
83-89120-95-x
Liczba stron: 334
więcej
Kup książkę Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki
Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.
Autor traktuje proces całożyciowego uczenia się jako jedno z wyzwań współczesnego nauczyciela i współczesnej pedeutologii. Podkreśla konieczność i przedstawia koncepcję doskonalenia zawodowego nauczycieli, dając jednocześnie praktyczne wskazówki nie tylko dla samych nauczycieli, ale także ich zwierzchników (osób zarządzających szkołami, decydentów). Poświęcając dużo miejsca kwestii samodoskonalenia nie umniejsza roli uczenia się we współpracy (partnerstwo, międzyszkolne sieci badawcze). Podejmuje także udaną próbę ukazania roli uczącego się nauczyciela w uczącym się społeczeństwie.
Przeczytane:2006-06-23, Ocena: 6, Przeczytałam,