,,Najlepsi, a więc ci, których najtrudniej zdemaskować, nawet nie wiedzą, że są szpiegami. Myślą, że to, co robią, robią w dobrym celu, i nie rozumieją, że wszystko jest grą. (...) Tak naprawdę, to ktoś inny pociąga za sznurki. Może ten ktoś manipuluje tobą, żeby osiągnąć swoje cele? Sprawia, że widzisz to, co nie istnieje?". W kontynuacji swojego głośnego debiutu [geim] rozwija Anders de la Motte ideę rzeczywistości rozumianej jako gra. Dostajemy do rąk klasyczny ciąg dalszy, zastajemy znane już rodzeństwo w okolicznościach, będących konsekwencją wydarzeń z [geim]. Dobrze jest więc znać treść części pierwszej (trzecia w przygotowaniu). Od razu należy zaznaczyć, że kontynuacja trzyma wysoki poziom debiutu. Bohaterów znamy niby doskonale, okazuje się jednak, że kilka kart zostało jeszcze do odkrycia. Co więcej, gra toczy się trochę więcej poziomach, niż nam się wydawało. Poznajemy jej kolejną odsłonę, równie odrażającą, co niesamowicie kuszącą. Przekona się o tym naturalnie niezawodny HP, klasyczny bohater naszych czasów, mieszkaniec globalnej wioski, rezydent wirtualnego świata czatów, komunikatorów, portali informacyjnych, społecznościowych i całego tego szumu [buzz] informacyjnego. Fabuła oparta jest na klasycznych schematach filmów akcji, podobnie jak w debiutanckiej Grze, autor sugeruje wprost, jakie dzieła popkultury były dlań inspiracją. Warsztatowo rzecz jest wyjątkowo poprawna, znakomicie spełni się jako wakacyjne czytadło, jej wartością, że się tak wyrażę, nadrzędną i niezaprzeczalną, jest jednak coś, czym wypełnił autor tę ulotną, trudno definiowalną przestrzeń między słowami.
Informacje dodatkowe o [buzz]:
Wydawnictwo: Czarna Owca
Data wydania: 2013-04-17
Kategoria: Kryminał, sensacja, thriller
ISBN:
9788375544954
Liczba stron: 456
Dodał/a opinię:
benioff
Sprawdzam ceny dla ciebie ...