Władza w organizacji gospodarczej to możliwość wpływu na określone zasoby organizacji, aby działały zgodnie z wolą organów władzy, w tym menedżerów. Autor, biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w polskiej gospodarce...czytaj dalej
W książce autorka przedstawia zwięzły opis kolejnych etapów sformalizowanego procesu tworzenia planu marketingowego - od badań i analizy bieżącej sytuacji po opracowanie strategii oraz planowanie oceny i kontroli...czytaj dalej
Dokonujące się współcześnie w Polsce przekształcenia społeczno-gospodarcze wywarły znaczący wpływ na rolnictwo. Lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku przyniosły wiele negatywnych zjawisk w gospodarce rolnej...czytaj dalej
Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów strategicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie...czytaj dalej
W gospodarce rynkowej sukces lub porażka przedsiębiorstwa są w dużej mierze uzależnione od właściwego doboru źródeł finansowania. Optymalizacja struktury kapitału w istotny sposób wpływa na wyniki finansowe...czytaj dalej
Książka jest kompleksowym studium gruntownie systematyzującym wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Autorzy wyczerpująco wyjaśniają istotę i przedmiot tego zarządzania. W...czytaj dalej
Nowoczesny podręcznik, napisany przystępnym językiem, adresowany do wykładowców, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i politechnik. Po omówieniu podstaw ekologii...czytaj dalej
W książce przedstawiono zależności między strategią firmy, jako sposobem budowania trwałej przewagi konkurencyjnej, a kulturą organizacyjną, która silnie wpływa na możliwość realizacji tej strategii. Tak więc...czytaj dalej