Zręczność i strategia. Recenzja gry „Zaplątana sawanna"

Autor: Magdalena Galiczek-Krempa, Sławomir Krempa
Okładka publicystyki dla Zręczność i strategia. Recenzja gry „Zaplątana sawanna

„Zaplątana sawanna” to wymagająca umiejętności manualnych, ale też planowania czy strategicznego myślenia gra dla młodszych i starszych uczestników.


„Zaplątana sawanna”
Autor: Hisashi Hayasi
Ilustracje: Katarzyna Fic
FoxGames
Liczba graczy: od 3 do 5
Wiek graczy: 6+
Czas gry: 30 min.


Wielobarwny zestaw

Zestaw składa się z 37 kafelków zwierząt, 7 kafelków terenu, 30 kart badań, dwóch sznurków, żetonów punktów zwycięstwa i 30 drewnianych znaczników badań (po 6 w 5 kolorach). Elementów jest sporo, co może przysporzyć graczom drobnych problemów z uwagi na to, że w kartonie zabrakło wystarczającej liczby przegródek lub woreczków, które mogłyby pomóc zachować porządek. Poza tym elementy zestawu sprawiają wrażenie dość trwałych i solidnie wykonanych.

Najbardziej atrakcyjnymi elementami są ukazane na kafelkach zwierząt utrzymane w kreskówkowej konwencji wizerunki mieszkańców sawanny. Wielobarwne, zabawne, przyjazne w odbiorze, a przy tym nieźle zaprojektowane - na każdym kafelku znalazło się bowiem całkiem sporo informacji - dowiadujemy się o okresie aktywności każdego zwierzęcia, typie ze względu na pożywienie i przynależności do grupy (kotowate, psowate etc.). Gra mogłaby dodatkowo nieść całkiem sporo walorów edukacyjnych, gdyby nie to, że nomenklatura grup (które należałoby przetłumaczyć raczej jako „rodziny” zwierząt) jest nie do końca poprawna. Nie zmniejsza to przyjemności płynącej z rozgrywki, jednak biologii na przykładzie „Zaplątanej sawanny” raczej się nie nauczymy.

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Warto przeczytać

Reklamy