Zostań detektywem. Recenzja gry Sherlook

Autor: Magdalena Galiczek-Krempa, Sławomir Krempa
Okładka publicystyki dla Zostań detektywem. Recenzja gry Sherlook z kategorii Brak kategorii

Sherlook to wymagająca spostrzegawczości, ale też dokładności i szybkości działania gra rodzinna.

„Sherlook”
Fabryka Kart Trefl
Autor gry: Silvano Sorrentino
Ilustracje: Chiara Vercesi
Wiek: 8+
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 15-30 minut

Zestaw do gry składa się z 40 dwustronnych, pozornie identycznych kart przedstawiających „miejsce zbrodni”, tabliczek z numerami 1-10 i 30 żetonów punktów (zielone, czerwone i żółte), instrukcji oraz kartonu - nieco zbyt dużego w stosunku do zestawu, jaki mieści. Wszystkie elementy wykonane są z kartonu o różnej grubości i sprawiają wrażenie trwałych.

Na uwagę zasługuje szata graficzna - przemyślana, spójna, nieco inspirowana miejscami zbrodni, jednak potraktowanymi z dużym dystansem i poczuciem humoru. Szczególnie dobrze zaprojektowany jest główny element gry - kolorowe, dwustronne karty przedstawiające „miejsce zbrodni”. Świetnym pomysłem jest wykorzystanie znanych z amerykańskich seriali sensacyjnych tabliczek z numerami, którymi oznacza się położenie dowodów – tu jednak pełnią one nieco inną rolę.

Proste zasady

Celem gry jest zdobycie możliwie największej liczby punktów. Aby tego dokonać gracze przy pomocy zielonego żetonu ustalają położenie względem siebie dwóch kart przedstawiających pozornie identyczne miejsca zbrodni. Następnie zadaniem uczestników jest znalezienie jak największej liczby różnic na dwóch obrazkach. Gracz, który sądzi, że znalazł już wszystkie różnice, sięga po tabliczkę z numerem, oznaczającym liczbę znalezionych przez siebie różnic (1-10). Następnie to samo czynią pozostali uczestnicy zabawy. Po zakończeniu rundy należy odwrócić obie karty – na rewersie wskazane są różnice, które należy zsumować. Gracz, który prawidłowo wskazał liczbę różnic, zdobywa 3 punkty, uczestnik, który trzyma tabliczkę z numerem niższym niż liczba różnic, ale najbardziej do niego zbliżonym – dwa punkty, a ten, kto ma tabliczkę z numerem wyższym niż liczba różnic i najbardziej do niego zbliżonym – 1 punkt. Po 10 rundach gra kończy się i sumuje się punkty.

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Avatar użytkownika - monikap
monikap
Dodany: 2018-06-25 08:35:54
0 +-

Brzmi zachęcająco!

Avatar użytkownika - martucha180
martucha180
Dodany: 2018-06-25 08:29:52
0 +-

Emocjonujące... zwłaszcza pod presją czasu. A spostrzegawczość to bardzo przydatna umiejętność. Super gra.

Warto przeczytać

Reklamy